מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביידן האשים את טראמפ שהוא בן ברית של הקו קלוקס קלאן

הנשיא ביידן אמר שהוא נשר מהמירוץ כדי להימנע מלהיות 'הסחת דעת' עבור הדמוקרטים. בראיון ראשון שלו מאז שסיים את מסע הבחירות שלו, הנשיא אמר כי הכרחי שהמפלגה תנצח את דונלד טראמפ והאשים אותו בכך שהוא בן ברית של הקו קלוקס קלאן, שמם של מספר ארגוני טרור גזעניים בארצות הברית

ביידן האשים את טראמפ שהוא בן ברית של הקו קלוקס קלאן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ביידן אמר בראיון כי ירד מהרעיון לקדנציה שנייה מכיוון שהוא לא רצה ליצור "הסחת דעת אמיתית" לדמוקרטים, אך הוא לא התיחס לגבי האם הוא עדיין יכול להנהיג, למרות חששות לגבי גילו ויכולתו.

בראיון הראשון שלו מאז שסיים את מסע הבחירות ב-21 ביולי, ביידן אמר כי "אין לו בעיה רצינית" עם בריאותו, אך הוסיף כי העדיפות הגבוהה ביותר צריכה להיות הבסת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "אנחנו חייבים, אנחנו חייבים, אנחנו חייבים להביס את טראמפ", חזר ואמר לרוברט קוסטה בתכנית "CBS Sunday Morning".

הנשיא ייחס את החלטתו לפרוש ללחץ מצד המפלגה שלו, אך לא נתן פרטים חדשים על הימים הדרמטיים שקדמו להכרזתו. "מספר עמיתיי בבית הנבחרים ובסנאט חשבו שאני הולך לפגוע בהם במירוץ", אמר. "ודאגתי שאם אשאר במירוץ, זה יהיה הנושא. היית מראיין אותי על, למה אמרה ננסי פלוסי ככה , ולמה עשתה ככה, וחשבתי שזו תהיה הסחת דעת אמיתית".

הוא אמר על ההתמודדות: "כשהתמודדתי בפעם הראשונה, חשבתי על עצמי כנשיא שימשיך, אני אפילו לא יכול להגיד בן כמה אני. קשה לי להוציא את זה מהפה. אבל דברים זזו כל כך מהר, שזה לא קרה".

ביידן אמר שבמקור החליט לרוץ שוב מכיוון שהוא ראה בטראמפ איום שיש לעצור אותו. הוא ציטט את תמיכתו של הנשיא לשעבר טראמפ בבעלי עליונות לבנה והתייחס להפגנות הגזעניות בשרלוטסוויל, ובוושינגטון ב-2017 שהסתיימו במוות של מפגינים, וזה לדבריו נתן לו השראה להתמודד מול טראמפ.

"בכל פעם שהקו קלוקס קלאן היה מעורב, הם חבשו ברדסים כך שהם לא יהיו מוכרים", אמר ביידן. "תחת הנשיאות שלו (טראמפ), הם יצאו מהיערות האלה בלי ברדסים, בידיעה שיש להם בעל ברית. הם ידעו שיש להם בעל ברית בבית הלבן". קו קלוקס קלאן הוא שמם של מספר ארגוני טרור גזעניים בארצות הברית, אשר דוגלים בעליונות לבנה, גזענות ושנאה למיעוטים. הקורבנות העיקריים הם אפרו אמריקאים, יהודים, מוסלמים, היספנים, אסייתים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום