מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 25°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלפים עלו לציון האר"י הקדוש בצפת | "כמו הלוויה במג'דל שמס"

הילולת רבינו האר"י הקדוש זי"ע בצפת עברה ללא אירועים חריגים ואלפים עלו לפקוד את הציון ולטבול במקווה. כשהעלייה מתנהלת בצורה מופתית, ללא כל משטרה ואבטחה. מתפללים: "אם הלוויה במג'דל שמס מותרת, כך גם ההילולא פה"

אלפים עלו לציון האר"י הקדוש בצפת | "כמו הלוויה במג'דל שמס"
הילולת האר"י הקדוש צילום: ארי קופרשטוק

למרות הודעת דובר צה"ל כי הילולת האר"י לא תתקיים השנה בצפת, אלפים רבים עלו בליל ההילולא השנה בליל שישי ערב שבת חזון לפקוד את הציון הקדוש ונשאו תפילה על עם ישראל ולהשבת החטופים במהרה. 

מדובר באלפים שעלו למרות שבצה"ל הודיעו כי בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית ההילולא לא תתקיים.

 

הילולת האר"י הקדוש צילום: יענקלה קורנבליט

רבים מהמתפללים ציינו את הסדר המופתי שהתנהל בבית העלמין בצפת ללא משטרה וכוחות הביטחון מה שהוכיח כי הציבור החרדי יודע להתנהל בצורה בוגרת מבלי שיכתיבו לו כל העת מה לעשות וכיצד לערוך ולהגביל אירועים.

מתפלל סיפר לנו כי המשטרה חסמה רק את הגישה לרכבים בעיר העתיקה, אבל כל המתפללים הצליחו להגיע. ובחסדי שמים למרות שלא הייתה תאורה ולא אוכל, כמידי שנה, למרות זאת הכל התנהל כרגיל. יצויין כי בין המתפליים נצפה גם הגאון רבי שמואל אליהו רבה של צפת, שהגיע עם קבוצה מכובדת מבני העיר לשאת תפילה. 

לדבריו: "המשטרה הגיעה בכוחות גדולים אך לא עשו דבר מלבד לעצור כניסת רכבים לאזור בית החיים, האירוע היה ללא שום הפקה, כל ההר היה חשוך בלי שום תאורה, בלי חלוקת אוכל, בלי מחיצות ולמרות זאת הכל עבר ללא שום תקריות חריגות. 

כזכור, בכל ההילולות המרכזיות שהתקיימו בתקופה האחרונה המשטרה נהגה באגרסיביות, מבלי להתחשב ברגשות המתפללים, כך גם בהילולה האחרונה בקבר שמואל הנביא ובציון הרשב"י בהר מירון, שם בניגוד לטענות המשטרה, לפי עדי ראייה, השוטרים נהגו באלימות ופעלו בכוחניות מול המתפללים שביקשו להיכנס ולהתפלל במתחם הקבר ללא אבחנה בין גברים, נשים וגילאים.

אחד המתפללים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מדגיש כי אם לאחר הלוויה במגד'ל שמס היו כאלו שאמרו צריכים ללמוד מהדרוזים שמקיימים הלוויה המונית בזמן מלחמה, הנה לאחר הודעת צה"ל על ביטול ההילולא ראינו אלפים שעולים לדבוק בצדיק ולבקש ממנו כי יושיע את עם ישראל דווקא בעת צרה ומלחמה. 

כזכור, לאחר הלוויה במג'דל שמס ציין העיתונאי עקיבא נוביק וכתב: "מנהיגי העדה הדרוזית לא התלבטו אם לקיים הלוויה המונית היום במג'דל שמס. לא פנו לפיקוד העורף לבקש אישור להתכנס קרוב לגבול, אלא הכריזו על מועד ומיקום הטקס, והציבו עובדה בפני מערכת הבטחון".

בתוך כך, גם הבוקר נמשכת העלייה לציון של רבי יצחק לוריא בן רבי שלמה, המכונה האר"י הקדוש, שהיה גדול מקובלי צפת במאה ה-16 והגה שיטה חדשה בקבלה הנקראת על שמו - קבלת האר"י, מקום ציונו בצפת מסוגל לישועה ורבבות עולים לשאת תפילה ולטבול במקווה בו הוא טבל על פי המסורת. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום