מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הגאב"ד במכתב נדיר: "לעשות בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות קשות"

ונשמרתם מאוד: מקרים רבים של מחלות שהתגלו שכבר אפסו הסיכויים מלטפל הובילו את הגאב"ד רבי אשר וייס לכתוב מכתב כי מצווה לשמוע בקול הרופאים ולגלות מחלות מוקדם ואין כאן שום חקירה בעתידות אלא גילוי מחלות קיימות

הגאב"ד במכתב נדיר: "לעשות בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות קשות"
שוקי לרר צילום: הגאב"ד הגר"א וייס

הגאב"ד הגאון רבי אשר וייס מגדולי פוסקי דורנו כתב מכתב נדיר הקורא לציבור לעשות בדיקות לגילוי מחלות קיימות, שפעמים רבות בבדיקת דם שגרתית אפשר למנוע מחלות ועגמת נפש, בנוסף להוצאות כספיות גדולות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע למכתב של הגאב"ד, מקרים רבים שהתרחשו באחרונה של מחלות שהתגלו לאחר תקופה ארוכה שלא בדקו, מה שגרם לחוסר סיכוי בטיפול שיכל להציל את חייו של החולה.

לאחרונה פנה אחד מגדולי וחשובי האדמו"רים בדורנו לגאב"ד הגר"א וייס עמו מתייעץ האדמו"ר רבות בענייני רפואה וביקש שיחווה את דעתו ההלכתית בעניין.

במכתבו תחת הכותרת ו'נשמרתם מאוד לנפשותיכם', כותב הגאב"ד: "לשאלת רבים האם ראוי לשמוע בעצת הרופאים ולעשות בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות קשות ואכזריות כדי שיהיה בידינו להתרפאות ולטפל במחלות אלה, או שמא יש להימנע מבדיקות אלה משום שאין לחקור אחרי עתידות, ושומר פתאים ה'".

הגאב"ד כותב: "הנני לגלות דעתי הברורה, שאין כאן חקירה בעתידות אלא גילוי מחלות קיימות, וכיון שהסכנות ידועות וכבר כתב בתרומת הדשן שאין בזה שומר פתאים ה'. ומצוה לשמוע בקול הרופאים ולגלות מחלות אלה בשלב מוקדם כדי למנוע סכנה וצער נורא, בין אם מדובר במחלות הפוגעות באנשים ובין אם מדובר במחלות הפוגעות בנשים, וכך כתב בשו"ת אגרות משה ומעשים בכל יום שמגלים מחלות קשות כאשר למגינת לב אפסה כל תקוה רח"ל".

את מכתבו מסיים: "הרופא כל בשר ומפליא לעשות, ישלח דברו וירפא את חולי בית ישראל, ונשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות".

 

המכתב של הגאב"ד | צילום: באדיבות המצלם

 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום