מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מנהל הסמינרים התכנסו ליום עיון ושמעו את דברי גדולי ישראל

מנהלי הסמינרים התכנסו ליום עיון בדרכה של "בית יעקב". במסגרת יום העיון התקיימו דיונים ופאנלים שונים שעסקו בהיבטים ניהוליים שונים של סמינרי בית יעקב. גדולי ישראל ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן והאדמו"ר מצאנז פיארו את יום העיון

מנהל הסמינרים התכנסו ליום עיון ושמעו את דברי גדולי ישראל
ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן במשאו בוועידה צילום: א. אייזנבאך

יום העיון השנתי של איגוד מנהלי הסמינרים התקיים ביום שני א' אב בגלי צאנז בנתניה בברכת מרנן ורבנן גדולי ישראל שאף פיארו את במת הועידה ודבריהם נשמעו במרכזה. בפתח יום העיון נשא דברים יו"ר האיגוד הרב שלמה וולף מנהל סמינר הרב וולף, ועיקר דבריו עסקו בסיכום פעילות האיגוד בשנה החולפת.

במושב הראשון של הועידה נשמעו בקשב רב דברי אורח הכבוד, ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן אשר כיבד בנוכחותו כינוס חשוב זה ואמר בפתח דבריו "המשנה באבות אומר איזהו חכם הלומד מכל אדם. צריך להבין למה אם הוא לומד מכל אדם הוא חכם? אלא שלפעמים אדם טועה אך אם הוא לומד מכל אדם, הוא החכם. עוד הוסיף כי "אבי מורי זצוק"ל תמיד היה אומר שגם מתלמידים צריך להיזהר שלא יהיה מלבין פני חבירו ברבים. אם יש הערה, אפשר לקרוא לו ולהגיד. והרחיב בענין כבוד רב בתלמיד. בסיום דבריו אמר ש"אם נותנים כבוד לתלמידים גם כשלא מגיע להם, ע"י כך נזכה שלא יצא תקלה מתחת ידינו".

דברי ברכה מיוחדים למושב נכבד זה נשא האדמו"ר מצאנז שהרחיב אודות דרך החינוך המסורה לבית יעקב, ואמר בדבריו: "יסוד היסודות זה הענין של אמונה. צריך להתחזק באמונה בכל הזדמנות. חלק מהצלת התורה וקיום התורה היה שהקימו את בתי יעקב בכל מקום". בסיום דבריו הזכיר מאביו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זצ"ל שאמר  כי "כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא זו לא מליצה, הן אם זה בגשמיות ק"ו ברוחניות" וסיים בברכה "שהקב"ה יעזור שנזכה לקדש שם שמים". את מושב גדולי ישראל הנחה מזכ"ל האיגוד הרב יצחק אוסטרליץ שעמד בראש הועידה.

פאנל נרחב שעורר שיח רב מצד המנהלים עסק בנושא משמעת וסמכות בהנחיית מנהל סמינר ויז'ניץ בירושלים ובית שמש הרב מנחם מנדל גרינבוים, ובו השתתפו אנשי החינוך הנודעים הרב חנוך דרורי שליט"א והרב פנחס ברייער, אשר השיבו לשאלות בנושא.

בנוסף, במסגרת יום העיון התקיימו דיונים ופאנלים שונים שעסקו בהיבטים ניהוליים שונים של סמינרי בית יעקב, אשר הונחו על ידי הרב אריה רוב מנהל סמינר מעלות בית יעקב בירושלים. והרב חנוך זייברט ראש העיר בני ברק וחבר הנהלת האיגוד. כמו כן הרב ישראל אוסטרי שליט"א מנהל תיכון בית יעקב בחיפה נשא דברי זכרון לאביו הרב מנחם אוסטרי זצ"ל שנפטר בשנה זו והיה ממייסדי תיכוני וסמינרי בית יעקב בא"י לפני למעלה מיובל שנים, רוב גדול של מנהלי הסמינרים בדור הקודם עברו אצלו הכשרה וקיבלו ממנו עצה ותושייה, היה מגדולי הלוחמים לאורך כל השנים כנגד רוחות זרות שניסו לחדור למחנינו ובפרט למוסדות בית יעקב, חיבר ספרי לימוד בהלכה ובמקצועות חול לבנות בית יעקב שיוכלו ללמוד על טהרת הקודש.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום