רוסיה הודיעה על פלישה אוקראינית: "300 חיילים חצו את הגבול"

רוסיה הודיע שעצרה את התקדמותם של מאות חיילים אוקראינים בהסתערות על עיירה באזור הגבול בקורסק, אך הלחימה נמשכת. נשיא רוסיה פוטין האשים את אוקראינה ב"פרובוקציה בהיקף גדול"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 7.8.2024 | 16:38

מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה פוטין אמר כי צבא אוקראינה חצה אתמול (שלישי) את הגבול הבין-לאומי בין המדינות לתוך מחוז קורסק ברוסיה. על פי ההערכות, אחת ממטרות הפלישה היא לפגוע בתחנת הכוח הגרעינית בעיר קורסק שמספקת חשמל לאזור.

נשיא רוסיה אמר בישיבת ממשלה שנערכה היום: "המשטר בקייב נקט בפרובוקציה בהיקף גדול מאוד. הם מנהלים ירי חסר הבחנה מסוגי נשק שונים, בין היתר בטילים. הם פוגעים באתרים אזרחיים, בתי מגורים ואמבולנסים".

רוסיה הודיעה כי היא ממשיכה להילחם בחיילים אוקראינים שחצו לתוך שטחה באזור קורסק. "המבצע להשמדת יחידות הצבא האוקראיני נמשך", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. "תנועת האויב לשטח הרוסי נמנעה".

מושל קורסק אמר כי כמה אלפי אנשים פונו מאזור הגבול. "ב-24 השעות האחרונות, האזור שלנו עמד בגבורה בהתקפות", אמר אלכסיי סמירנוב. הוא גם קרא לתושבים לתרום דם.

רוסיה מסרה כי 300 חיילים אוקראינים, בליווי טנקים, פתחו בהסתערות על הכוחות הרוסיים. הכוחות התקדמו לעיירה הרוסית סודז'ה, שם יש מתקן ליצוא גז רוסי לאירופה דרך אוקראינה, תחנת הכוח הגרעינית של רוסיה קורסק נמצאת במרחק של כ-60 ק"מ משם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום