מיליציה איראנית חדשה בעיראק "כוחות קאסם סולימאני"

המיליציה תכלול לוחמים ממגוון כוחות יחד עם לוחמים חות'ים מתימן. היא עתידה להיות כוח צבאי המאחד לתוכו כ-10 אלף לוחמים ממיליציות שונות. "כוחות קאסם סולימאני"

אלי קליין | חדשות בעולם 6.8.2024 | 22:02

מיליציות איראניות | צילום: צילום מסך

ברקע האיומים על תקיפה איראנית בישראל, הערב (שלישי) מדווח אהוד יערי ב"מהדורה המרכזית" כי האיראנים החלו בהקמת מיליציה חדשה בשם "כוחות קאסם סולימאני". המיליציה תפעל על אדמת עיראק ובה יהיו כ-10 אלף לוחמים.

הלוחמים הללו יורכבו מחיבור של מיליציות קיימות יחד עם 1,600 לוחמים חו'תים מתימן. הכוח הצבאי הזה עתיד לאחד את המיליציות שקיימות היום ומפוצלות בינן לבין עצמם בכמה אופנים שונים.

המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לעשרות שיגורים לעבר יעדים ישראלים ולתקיפות רבות נגד בסיסים של הכוחות האמריקניים בעיראק ובסוריה. איראן גם הזמינה כמה ממנהיגי המיליציות בעיראק ובמדינות האזור להגיע לטהראן בעקבות חיסולו של הנייה, כדי לבחון את הפעילות של 'ציר ההתנגדות' ואת התגובה המתאימה נגד ישראל בימים הקרובים.

המיליציות המאוגדות תחת ארגון הגג "אל-חשד א-שעבי", מחזיקות בכטב"מים וטילים ארוכי-טווח. עיקרו הגדול של הנשק הזה, כמו יתר האמצעים, מגיעים בתמיכה ישירה של משמרות המהפכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום