השגריר האיראני קרא למחוק את ישראל והוזמן לנזיפה, האם הוא יגורש?

שרת החוץ של אוסטרליה גינתה את דברי השגריר האיראני. היא התחמקה מהשאלה האם הוא יגורש. רק לאחר מחאה, השגריר הוזמן לשיחת נזיפה וראש הממשלה גינה את דבריו. "ההערות האלה רק מסיתות. הן לא מייצגות את אוסטרליה"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 6.8.2024 | 14:05

דגל אוסטרליה | צילום: Pixabay

שגריר איראן באוסטרליה אחמד סאדג'י קרא "למחוק את המגיפה הציונית". שרת החוץ של אוסטרליה פני וונג גינתה את דבריו ואמרה שהם דוחים, אך התחמקה מהשאלה האם אוסטרליה תגרש את השגריר האיראני. לאחר שהאופוזיציה ביקרה את הממשלה, זומן השגריר האיראני לשיחת נזיפה. בתשובה לשאלה האם אוסטרליה תגרש את השגריר השיבה: "אני לא תומכת במה שאמר".

סאדג'י צייץ ברשת X: "התחזיות לגבי תוחלת החיים הקצרה של משטר הכיבוש ורצח העם ישראל ובחלק מהן, אף ציינו מועד להתרחשות כה רצויה. לאחר מבול אל אקצה ב-7 באוקטובר 2023, נקודות מבט כאלה הובהרו עוד יותר למרות כל הקשיים של ההתנגדות הפלסטינית בלחימה באויב הציוני הפושע. המנהיג המנוח של חמאס, השייח' אחמד יאסין אישרר כי מחיקת המגיפה הציונית מהאדמות הקדושות של פלסטין לא תאוחר מ-2027. מצפה להבטחה שמיימית ואלוקים כזו אינשאללה".

איתמר אייכנר דיווח באתר ווינט, כי שרת החוץ של אוסטרליה נשאלה במסיבת עיתונאים על כך ואמרה כי "ההערות האלה רק מסיתות והן דוחות. הן לא מייצגות את אוסטרליה ולא עולות בקנה אחד עם הערכים של אוסטרליה והעמדות שלנו. משרד החוץ דיבר עם השגריר על הנושאים האלה ונושאים אחרים. באופן רחב יותר אנו שומרים על יחסים דיפלומטים עם איראן כי אנו מקדמים את האינטרסים של אוסטרליה. לכן אנו מעורבים, כולל ביחס לחשיבות של הורדת ההסלמה במזרח התיכון".

ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי אמר כי הוא "יותר מודאג מכך שאיראן מקדמת סכסוך ופילוג במזרח התיכון".

האופוזיציה באוסטרליה מתחה ביקורת חריפה על תגובתו של רה"מ אוסטרליה כאשר חבר הפרלמנט סיימון ברמינגהם, דרש מהממשלה להגיב ברור לציוץ ולהבהיר האם השגריר הפר את החוקים שנוגעים לדברי שנאה. "ממשלת אלבניזי צריכה להיות נחרצת בשאלה האם שגריר איראן הפר את החוקים האוסטרליים נגד דברי שטנה, ואם כן, באילו צעדים היא נוקטת. הערות המאמצות בהתלהבות את 'חיסול' היהודים בישראל הן אנטישמיות בעליל, מפלגות, מתלהמות ובלתי נסבלות. אין להם מקום בוויכוח האוסטרלי, שלא לדבר על דיפלומט כביכול, ואני מגנה אותן ללא תנאי", כך אמר ברמינגהם.

בעקבות הביקורת ממשלת אוסטרליה זימנה את השגריר האיראני לשיחת נזיפה. רה"מ האוסטרלי גינה בחריפות את השגריר האיראני ותיאר את הציוץ שלו כ"מתועב" ו"מעורר שנאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום