מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צפי לאלפי משתתפים במיזם 'זיכרון בבית' למפגש ועדות מפי ניצולי השואה בימי בין המצרים

החלה ההרשמה למארחים ומתארחים במיזם 'זיכרון בבית' למפגש ועדות מפי ניצולי השואה בימי בין המצרים • המיזם הייחודי יוצא לדרך זו השנה השנייה ומאפשר למשתתפים לארח ולהתארח במפגשים עם ניצולי שואה, לשמוע, לזכור ולהתחבר

צפי לאלפי משתתפים במיזם 'זיכרון בבית' למפגש ועדות מפי ניצולי השואה בימי בין המצרים
זכרון בסלון צילום: יח"צ

'זיכרון בבית' הוא מיזם קהילתי שנועד לספר את סיפור חורבן יהדות אירופה ולעסוק בלקחיו, לתת פנים ושמות לגיבורי הרוח של עמנו ולהעביר את העוצמה היהודית למען הדור הבא.

בימי בין המצרים המציינים את חורבן הבית, ייערכו במסגרת המיזם 'זיכרון בבית' מפגשי עדות וזיכרון עם ניצולי שואה או צאצאיהם בכל רחבי הארץ. המפגשים יתקיימו באווירה ביתית וחמימה, בבתיהם של אנשים פרטיים שיפתחו את ביתם ואת ליבם כדי לאפשר לזיכרון לעבור הלאה.

מפגש 'זיכרון בבית' מחולק ל-2 חלקים:

עדות היסטורית – סיפור אישי ואנושי מפי ניצול השואה, בן הדור השני או עדות מצולמת. העדות מבקשת לספר, להנציח ולגעת בעוצמת הרוח היהודית.

חלק שיתופי – בחלק זה ניתן לשאול, לשתף, ליצור שיח על סיפורי ההצלה, החורבן והתקומה, להקריא מכתבים או עדויות, לשיר ופשוט לזכור יחד, ללמוד לעתיד ולשוחח על הדרך להעברת לפיד הזיכרון לדורות הבאים.

כל מפגש של 'זיכרון בבית' נראה ומרגיש אחרת  –מפגש של אנשים שמעוניינים לשמוע ולהתחבר. ניתן גם לערוך מפגש עבור המשפחה הגרעינית בלבד או לקבוצת חברים, וכל האפשרויות פתוחות

המיזם שהוקם ע"י ארגון  'זיכרון בסלון' בשיתוף 'גנזך קידוש השם', שם לו מטרה להעביר לדורות הבאים את זיכרון חורבן יהדות אירופה לצד גבורת הרוח ומסירות הנפש.

ניתן להירשם לאירועים קיימים גם באמצעות הטופס הבא: https://did.li/JYqZH

או לשלוח הודעה בווצאפ בלחיצה כאן>>>

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום