ביידן תודרך: לא ברור מתי איראן תתקוף את ישראל

נשיא ארה"ב ביידן תודרך כי לא ברור מתי תתקוף איראן את ישראל. לצד זאת, הערכת המודיעין האמריקני היא כי המתקפה תתבצע בשני גלים - אחד של איראן ושלוחותיה, ואחד של חיזבאללה

שלו שינברג | חדשות בעולם 6.8.2024 | 08:37

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "לנשיא ביידן ולסגנית הנשיא האריס נאמר ע"י צוות הביטחון הלאומי שלא ברור מתי איראן וחיזבאללה צפויים לפתוח במתקפה נגד ישראל, או מה הפרטים על מתקפה שכזו". 

הבית הלבן מסר כי ביידן עודכן בההתפתחויות במזרח התיכון, והמאמצים הצבאיים של ארה"ב לתמוך בהגנה על ישראל. הנשיא ביידן וסגניתו האריס דנו אף בצעדים להגנה על הכוחות האמריקנים בעיראק.

ב"אקסיוס" דווח כי לביידן  נאמר כי המודיעין האמריקני צופה תרחיש של שני גלי תקיפות על ישראל - אחד של חיזבאללה ואחד מאיראן. 

הבוקר דווח כי גורמים בקואליציה האזורית שייסיעו לישראל נגד מתקפה איראנית, העבירו לישראל מסר ברור לגבי תגובה אפשרית מצד ישראל למתקפה איראנית. הגורמים בקואליציה אמרו לישראלים: "אל תמתחו את החבל יותר מדי".

במקביל, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי הפנטגון, אוסטין חזר על התחייבות "הבלתי מעורערת של ארה"ב לביטחון ישראל מול איומים מצד איראן, חיזבאללה ומיליציות איראניות אחרות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום