חיילים אמריקנים נפצעו בעיראק, גלנט ואוסטין שוחחו

שתי רקטות נורו לעבר בסיס אמריקאי בעיראק. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט על המתקפה, שבוצעה בידי מיליציה פרו איראנית, כך נאמר בהודעה של הפנטגון.

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.8.2024 | 07:37

גלנט ושר ההגנה אוסטין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חמישה חיילים אמריקנים נפצעו הלילה במערב עיראק מפגיעת שתי רקטות בבסיס שלהם, אל אסד. ברויטרס דווח כי שתי רקטות נורו לעבר הבסיס ונפלו בשטחו.

"תקיפה של מיליציות איראניות על בסיס המאכלס חיילים אמריקאים בעיראק מסמנת "הסלמה מסוכנת" וארה"ב מחזקת את ההגנה במזרח התיכון" כך אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין לשר הביטחון יואב גלנט בשיחת טלפון, נמסר מהפנטגון.

"המזכיר אוסטין והשר גלנט הסכימו כי התקפת המיליציה על כוחות ארה"ב המוצבים בבסיס אווירי אל-אסד במערב עיראק מסמנת הסלמה מסוכנת, ומדגימה את ערעור היציבות על ידי איראן באזור", נכתב בהצהרה של הפנטגון.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן והאריס תודרכו על ידי צוות הביטחון הלאומי בנוגע לאיומים מצד איראן ושלוחיה. עוד נמסר כי הם תודרכו על התקיפה בבסיס חיל האוויר אל אסד בעיראק ודנו בצעדים להגנה על הכוחות האמריקניים ותגובה לכל מתקפה ועודכנו במאמצים הצבאיים של ארצות הברית לתמוך בהגנה על ישראל אם תותקף שוב.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט והשניים הסכימו כי המתקפה, שבוצעה בידי מיליציה פרו איראנית, היא הסלמה מסוכנת הממחישה את פועלה של איראן לערעור היציבות באזור. כך נאמר בהודעה של הפנטגון.

לפי הפנטגון, אוסטין חזר על התחייבות "הבלתי מעורערת של ארה"ב לביטחון ישראל מול איומים מצד איראן, חיזבאללה ומיליציות איראניות אחרות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום