מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בעקבות התרעה: צה"ל הקפיץ פלוגות כדי לתגבר הגנה על יישובי קו התפר

צה"ל הקפיץ מספר פלוגות מפיקוד העורף ומגדוד אריות הירדן, כדי לתגבר באופן מיידי את ההגנה על יישובי קו התפר באזור השרון. זאת בעקבות התרעה מיידית שנכנסה לאחר החיסולים האחרונים על כוונות לבצע פיגועי חדירה ליישובי קו התפר - בהכוונת איראן וחמאס

בעקבות התרעה: צה"ל הקפיץ פלוגות כדי לתגבר הגנה על יישובי קו התפר
פעילות כוחות צה"ל במרחב טול כרם צילום: פלאש 90

צה"ל הקפיץ בימים האחרונים מספר פלוגות מפיקוד העורף ומגדוד אריות הירדן, כדי לתגבר באופן מיידי את ההגנה על יישובי קו התפר באזור השרון. זאת בעקבות התרעה מיידית שנכנסה לאחר החיסולים האחרונים על כוונות לבצע פיגועי חדירה ליישובי קו התפר - בהכוונת איראן וחמאס.

על פי דיווח בגל"צ, ההתרעה שהתקבלה בשב״כ, בעיקר על כוונות של מחבלים מאזור טול כרם, לחדור ליישובים באזור קו התפר בשרון - ולכן החיילים שהוקפצו לאזור לנו בימים האחרונים בתוך שטחי היישובים, במטרה לתת מענה מיידי ומהיר לאירוע מתפרץ, מתוך הבנה שהמרחק בין אותם יישובים לשטח הפלסטיני הוא מרחק אפס.

משימתן של הפלוגות היא להיות מעגל האבטחה האחרון בתוך היישובים, למקרה שכל מעגלי הביטחון האחרים ייפרצו - כהפקת לקחים מ-7.10. כבר בלילה בין שישי לשבת התברר שיש מאחורי ההתרעה כוונות ממשיות - חוליית המחבלים מטול כרם שחוסלה בשבת בבוקר, התכוונה עפ״י ההערכות לבצע פיגוע חדירה בישראל.

גורמי ביטחון אומרים לגלי צה״ל: "איראן וחמאס מנסות בכל דרך למשוך את תשומת הלב הישראלית ליהודה ושומרון ולגרום לפריצת אינתיפאדה בשטחים - כי הן סבורות שכך יצליחו למנוע מתקפה ישראלית בלבנון. יהודה ושומרון שוב מאיימת להפוך לזירה ראשית במלחמה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום