מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תל השומר: מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס

עומסי תנועה כבדים וחסימות באזור תל השומר. מאות חרדים זומנו לצו ראשון, ואוטובוסים עם מפגינים הגיעו למקום כדי לשבש את הפעילות בלשכת הגיוס

תל השומר: מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס
המחאה מול לשכת הגיוס בתל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאות חרדים מפגינים הבוקר בלשכת הגיוס בתל השומר, במחאה על צווי הגיוס שהוצאו לאלף בני ישיבות שאמורים להתחיל את התהליך היום ומחר. מטרת המפגינים לשבש את יום הגיוס עבור אלו שבחרו להגיע לתל השומר.

בעקבות המחאה, הציר הרמכזי של דרך דורי חסום לתנועה. בנוסף, המשטרה חוסמת את הכניסה לבסיס, ובאזור נוצרו עומסי תנועה כבדים. 600 חרדים זומנו היום ללשכת הגיוס ועוד כ-500 ליום שלישי.

 

המהומות בלשכת הגיוס צילום: כאן חדשות

מפגינים רבים שהגיעו ללשכת הגיוס התעמתו עם המשטרה שהציבה מחסומים במקום. עשרות מפגינים קראו "לכלא ולא לצבא". בימים אלה מתקיימים גיוסים רגילים של צה"ל. על כן, כדי למנוע חיכוך עם מפגינים שיגיעו למקום, הוחלט כי הגיוסים האלה יתקיימו בפארק אריאל שרון, בימי גיוס בני הישיבות.

במשטרה עדכנו על חסימות בסביבת לשכת הגיוס: בקריית אונו, רחוב יעקב דורי חסום מרחוב שלמה המלך עד רחוב לוי אשכול, לא תתאפשר כניסה לרחוב יעקב דורי דרך רחוב נחל שניר או דרך רחוב נחל גמלא. כמו כן, נחסמה הפנייה מרחוב בן גוריון לרחוב יעקב דורי. קיים צפי לעומסי תנועה בכביש 461 בצומת "בית בפארק" ועד צומת מסובים בשני הכיוונים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום