מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גורמים אמריקאים: "מסתמן כי תגובה איראנית תחל ממחר"

גורמים אמריקאים וישראלים אמרו שהם לא יודעים אם איראן וחיזבאללה יפתחו במתקפה מתואמת או יפעלו בנפרד. הם מאמינים שאיראן וחיזבאללה עדיין עובדים על גיבוש התוכניות הצבאיות שלהם ואישורן ברמה המדינית.

גורמים אמריקאים: "מסתמן כי תגובה איראנית תחל ממחר"
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

בעוד ישראל וארה"ב מתכוננות למתקפה איראנית על ישראל בתגובה לחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהראן, חשפו גורמים רשמיים את העיתוי הצפוי.

שלושה בכירים אמריקאים וישראלים אמרו כי הם בכוננות שאיראן תתקוף את ישראל ביום שני, כך דווח באתר Axios.

הם הוסיפו שהם לא יודעים אם איראן וחיזבאללה יפתחו במתקפה מתואמת או יפעלו בנפרד. הם מאמינים שאיראן וחיזבאללה עדיין עובדים על גיבוש התוכניות הצבאיות שלהם ואישורן ברמה המדינית.

גורם אמריקני אמר כי ממשל ביידן רצה להכריז על תגבור הכוחות האמריקאים ביום שישי, בזמן שאיראן וחיזבאללה עדיין דנים כיצד יגיבו, בתקווה שההודעה תסייע להרתיע אותם ולהשפיע על התוכניות הצבאיות שלהם.

גורמים אמריקאים חושבים כי תגובתה של איראן תתבסס על אותם עקרונות כמו המתקפה שביצעה איראן ב-13 באפריל,  אך ככל הנראה היא תהיה גדולה יותר בהיקפה ותכלול גם את חיזבאללה בלבנון.

שני גורמים אמריקאים אמרו כי מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, גנרל מייקל קורלה, הגיע לאזור בשבת, ובמהלך ביקורו ינסה לצמצם את ההסלמה בין ישראל לאיראן.

הלילה אמר הנשיא ביידן בתגובה לשאלת עיתונאים האם איראן תיסוג מעמדתה כדי לתקוף נגד ישראל, "אני לא יודע, אני מקווה שכן".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום