רב מלונדון נעצר והואשם בביצוע ברית מילה "לא חוקית"

המוהל שנעצר באירלנד, נחקר על ידי חוקרת המשטרה שאמרה לשופטת כי המוהל "לא השיב" על שאלות לאחר שנעצר. בית המשפט דחה בקשה לשחרור בערבות "בשל חומרת המקרה". העונש יכול להגיע לקנס של 130,000 אירו וחמש שנות מאסר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.8.2024 | 07:57

ברית מילה. אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

רב מלונדון נעצר והואשם באירלנד לאחר שביצע ברית מילה "לא חוקית" לתינוק, הוא נשאר במעצר לפחות עד יום שלישי, לאחר שנדחתה בקשה לשחרורו בערבות. הרב בן 47, נעצר בדבלין ביום שלישי והואשם "בביצוע הליך כירורגי" מבלי להיות רופא בדבלין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יש לרב תעודה של מתמחה, אבל באירלנד הוא חייב להיות רשום שם בתור רופא, ולא מספיק שיש לו תעודה ממקום אחר. המוהל אב ל-10 הופיע בפני השופט מייקל קונלן בבית המשפט המחוזי בדבלין אתמול (חמישי).

החוקרת גרדה מייגן פיורי אמרה לשופטת כי המוהל "לא השיב" על שאלות לאחר שנעצר. בית המשפט דחה בקשה לשחרור בערבות "בשל חומרת המקרה".

החוקרת אמרה כי העבירה של עריכת ברית, נעשתה בניגוד לחוק הרופאים משנת 2007, העונש יכול להגיע לקנס של 130,000 אירו וחמש שנות מאסר. החוקרת אמרה שיש ראיות חזקות התומכות באישום.

המוהל טס לאירלנד ב-30 ביולי בסביבות הצהריים והוזמנה לו טיסה חזרה לאותו ערב. החוקרת הוסיפה כי "אין לו רכוש, נכסים באירלנד. היא תיארה אותו כאדם בעל אמצעים ויש "חששות כבדים שהוא יתחמק מהצדק", והוסיפה: "יש לו תמריץ חזק לעזוב את המדינה".

אם התיק יישאר בבית המשפט המחוזי, העונשים יהיו נמוכים במידה ניכרת: מקסימום שישה חודשי מאסר וקנס של עד 5,000 אירו, אך בהרכאה גבוהה יותר זה יכול להסתיים עם עונש כבד מאד.

עורך דינו טען שאם הוא היה מבצע את אותם הליכים באנגליה, זה היה חוקי לחלוטין. עם זאת, השופט ציין כי מדובר בתחום שיפוט נפרד. בינתיים הוא עצור עד ה-6 לאוגוסט, ויופיע אז בבית המשפט המחוזי בעיר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום