בדרך למלחמה כוללת? כך סיקרו בעולם את החיסול הדרמטי

אחת השאלות המרכזיות בהן עוסקים בתקשורת העולמית, היא האם המזרח התיכון בדרך להידרדר למלחמה כוללת. חלק ציינו שהוא היה גורם קריטי במשא ומתן לשחרור חטופים והדגישו את חוסר הוודאות מה יעלה כעת בגורל המו"מ

דוד סירקין | חדשות בעולם 31.7.2024 | 14:35

איסמעיל הנייה | צילום: שאטרסטוק

כך סיקרו בעולם את חיסולו של רב המרצחים: כלי התקשורת העולמיים הבולטים ביותר עוסקים הבוקר בכותרות הראשיות בחיסולו המגה-דרמטי של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, על אדמת טהרן. 

אחת השאלות המרכזיות בהן עוסקים בתקשורת העולמית, היא האם המזרח התיכון בדרך להידרדר למלחמה כוללת. בכלי תקשורת מסוימים הציגו את הנייה כאדם פרגמטי ומתון, וחלק ציינו שהוא היה גורם קריטי במשא ומתן לשחרור חטופים והפסקת אש, מה שמציף את השאלה, מה יעלה כעת בגורל המשא ומתן.

בכותרת הראשית של רשת פוקס ניוז האמריקאית, המזוהה באופן מובהק עם הימין פורסמה תמונתו של הנייה בכותרת הראשית ועליה הכיתוב "חוסל". הפרשנית לענייני המזרח התיכון, ליסה דפטרי אמרה לפוקס ניוז, כי העובדה שהנייה חוסל בטהרן אחרי טקס ההשבעה, "מעבירה מסר ברור שישראל אינה מבדילה בין איראן לשליחיה באזור".

בניו יורק טיימס האמריקאי ציינו כי הכישלון של איראן בתפקידה להגן על מנהיג של בעלת ברית בבירתה, הוא פרצת אבטחה חמורה. הם ציינו כי ההתנקשות מעלה שאלות גם בנוגע לביטחונם של בכירים בהנהגה האיראנית.

ברשת סי אן אן האמריקאית, ציינו כי ההתנקשות היא מכה קשה לחמאס, שאיבד את הדמות הפומבית המוכרת ביותר שלו.

רשת ביבי סי הבריטית ציטטה את לורד פיטר ריקטס, לשעבר היועץ לביטחון לאומי הבריטי, שאמר כי החיסול הוא "הפגנה עוצמתית מאוד של היכולת הישראלית לשלוח את ידה להיכן שצריך ברחבי המזרח התיכון".

השאלה המרכזית שנשאלת בתקשורת העולמית כעת היא האם פני המזרח התיכון להסלמה. בסי אן אן כתבו בכותרת הראשית כי החשש מהתרחבות המלחמה גובר, בפרט לאור העובדה שהחיסול בוצע שעות בודדות אחרי ההתנקשות בבכיר חיזבאללה בלבנון. 

כתב רשת בי בי סי בירושלים, ציין שהנייה מילא תפקיד קריטי במגעים להפסקת אש וחיסולו עלול לפגוע במאמצים להגיע לעסקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום