מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מסתמן: זה המועמד שצפוי להחליף את איסמעיל הנייה

בצמרת חמאס מנהלים דיונים קדחתניים בשאלה מי ימונה למחליפו של הנייה עד לקיום בחירות לתפקיד. המועמד המוביל: מי שכבר כיהן בתפקיד בעבר

מסתמן: זה המועמד שצפוי להחליף את איסמעיל הנייה
חאלד משעל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash 90

אחרי חיסול הנייה: בצמרת ארגון הטרור חמאס, מנהלים מאז שעות הבוקר דיונים קדחתניים בסוגייה מחליפו הזמני של מנהיג חמאס.

מסתמן כי מי שיחליף את הנייה כראש הלשכה המדינית של חמאס הוא חאלד משעל, שכבר כיהן בתפקיד בעבר. כך פרסם אליאור לוי ב'כאן חדשות' מפי מקורות פלסטינים.

כיום מכהן משעל בתפקיד מנהיג חמאס בחו"ל. אם הוא יכנס בנעליו של הנייה, הוא ישמש בתפקיד עד לקיום בחירות להנהגת הארגון, שצפויות להתקיים במהלך שנת 2025.

כזכור, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה חוסל הלילה (בין שלישי לרביעי) מטיל מדויק שפגע בו בבית שבו התארח, על אדמת איראן ובבירת הרפובליקה האיסלאמית. ישראל לא נטלה אחריות רשמית לחיסול, אך בעולם מייחסים לה את הפעולה הדרמטית ובאיראן רואים בכך הכרזת מלחמה. 

הנייה שהה בטהרן, במסגרת השתתפותו בטקס השבעת הנשיא האיראני החדש, מסעוד פזשכיאן. במהלך הטקס אף נראו השניים מתחבקים בחום. גם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה וסגנו של נסראללה נעים קאסם השתתפו בטקס.

"תנועת חמאס מבכה את בני העם הפלסטיני הגדול שלנו, האומה הערבית והאסלאמית, וכל האנשים החופשיים בעולם", נאמר הבוקר בהודעת הארגון על מותו. "המנהיג האח, השהיד, הלוחם איסמעיל הנייה. מנהיג התנועה מת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מקום מגוריו בטהרן, לאחר שהשתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש".

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן, אמר לערוץ "אל-ערבי" כי מנהיג הארגון נהרג בתקיפה ישראלית מהאוויר על מקום שהותו בטהראן, לאחר חצות, יחד עם אחד מהמלווים שלו. לדברי חמדאן, "המעשה הפחדני לא יעבור ללא תגובה ויהיו לו השלכות". גורם רשמי אחר בחמאס איים: "חיסול הנייה הוא הסלמה חמורה. הוא לא ישיג את יעדו".

משמרות המהפכה של איראן מסרו לאחר החיסול הדרמטי כי "אנו חוקרים את אירוע מותו של הנייה ונודיע על תוצאות החקירה בהמשך". חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק אמר: "ההתנקשות במפקד איסמעיל הנייה היא מעשה פחדני שלא יעבור בשקט".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום