מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איסמעיל הנייה שחוסל: מנהיג חמאס שישב בכלא בישראל, וחגג את הטבח מקטאר

באיראן אישרו שראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל הלילה בהתנקשות בטהראן. הניה היה ראש הלשכה המדינית של חמאס. ישב בכלא בישראל וחגג את טבח שמחת תורה כשהוא בקטאר. הניה חי חיי פאר ונהנה מתנאים טובים על חשבון חבריו בעזה

איסמעיל הנייה שחוסל: מנהיג חמאס שישב בכלא בישראל, וחגג את הטבח מקטאר
אסמאעיל הנייה צילום: פלאש 90

הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל באיראן. חמאס אישר את הדיווח ומסר: "מבכים את מותו של איסמעיל הנייה, שנהרג בתקיפה ציונית במטה בטהראן, אחרי שהשתתף במסיבת המינוי של נשיא איראן החדש", מסעוד פזשכיאן.

אסמאעיל הנייה היה ראש הלשכה המדינית של חמאס החל ממאי 2017 ועד לחיסולו בטהראן בתקפה המיוחסת לישראל. הוא החליף בתפקיד זה את חאלד משעל. הנייה כיהן כראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ולאחר ההפיכה בעזה בה חמאס השתלט על עזה המשיך לכהן כראש הממשלה של ארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה.

הנייה היה אחד מראשי הנהגת ארגון חמאס. באפריל 2012 נבחר גם לכהן כראש הלשכה המדינית של החמאס בעזה, עד להחלפתו בשנת 2017 על ידי יחיא סנוואר שנמצא במנהרות החמאס.

הנייה נולד ב-1962 במחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה ממשפחה שברחה מכפר ליד אשקלון ב-1948. אביו מת בילדותו.

הנייה הוא פוליטיקאי פלסטיני וראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס. 

ב-1989 הוא ריצה עונש מאסר של שלוש שנים בכלא קציעות, הוא הוגלה לדרום לבנון ב-1992, הוא חזר לעזה כעבור שנה יחד עם יתר 416 מגורשי חמאס.

ב-1997 מונה לראש לשכתו של מנהיג התנועה, אחמד יאסין.

בפברואר 2006 מינה אותו חמאס לתפקיד ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית.

בשנת 2007, נשיא הרשות אבו מאזן, פיטר אותו מתפקיד ראש הממשלה.

הוא הפך לראש הלשכה המדינית של חמאס לאחר בחירתו במאי 2017, וירש את חאלד משעל בתפקיד.

הופעתו האחרונה של הנייה הייתה אתמול, כאשר נפגש עם נשיא איראן בבירת איראן לאחר השבעתו של האחרון כנשיא.

במהלך מלחמת חרבות ברזל חוסלו נכדו ונכדתו. באפריל 2024 נעצרה אחותו שגרה בתל שבע בחשד לקשר עם מחבלי חמאס והסתה לטרור. באותו חודש שלושה מילדיו ושלושה מנכדיו חוסלו יחד בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים שאטי. ב-25 ביוני חוסלו אחותו בתקיפה במחנה שאטי.

להנייה נולדו 13 ילדים שחלקם חוסלו, כמה מהם תועדו לא פעם מבלים בבתי מלון יוקרתיים בקטאר ובטורקיה, הנייה עצמו הרבה לחיות חיי פאר. בבוקר הטבח הנוראי בשמחת תורה בשבעה באוקטובר, תועד הנייה צופה וחוגג בשידור חי מהטבח הנוראי לצד בכירי חמאס. כאמור הלילה הוא חוסל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום