מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהראן

מנהיג הארגון הנייה השוהה באיראן לרגל טקס השבעת הנשיא החדש, חוסל ככל הנראה בביתו יחד עם אחד ממאבטחיו ווסים אבו שעבאן | חמאס: "מנהיג התנועה מת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מקום מגוריו בטהרן"

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהראן
חמינאי עם הנייה צילום: משרדו של חמינאי

כלי תקשורת איראניים דיווחו הבוקר (רביעי) כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל בטהראן בירת איראן. הנייה שוהה באיראן לרגל טקס השבעת הנשיא החדש. לפי הדיווחים במדינה, הוא חוסל יחד עם אחד ממאבטחיו ווסים אבו שעבאן.

"תנועת חמאס מבכה את בני העם הפלסטיני הגדול שלנו, האומה הערבית והאסלאמית, וכל האנשים החופשיים בעולם", נאמר הבוקר בהודעת הארגון על מותו. "המנהיג האח, השהיד, הלוחם איסמעיל הנייה. מנהיג התנועה מת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מקום מגוריו בטהרן, לאחר שהשתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש".

בישראל, לפחות באופן רשמי, לא לקחו אחריות לחיסול הדרמטי. הבכיר הישראלי הראשון שהתייחס לחיסול הוא השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית. "אֶרְדּ֣וֹף א֭וֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵ֑ם וְלֹֽא־אָ֝שׁ֗וּב עַד־כַּלּוֹתָֽם׃ ‏זו הדרך הנכונה לנקות את העולם מהזוהמה הזו.  ‏לא עוד הסכמי "שלום"/כניעה מדומיינים, לא עוד רחמים כלפי בני המוות הללו", כתב אליהו. 

"‏יד הברזל שתכה בהם, היא זו שתביא לשקט ומעט נחמה ותחזק את היכולת  שלנו לחיות בשלום עם אותם שחפצים בשלום. ‏מותו של הנייה הופך את העולם למעט טוב יותר", הוסיף השר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום