מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפרשייה הביטחונית החמורה: "לא הדלפה, פטפטת מיותרת בנושאים מסווגים"

עדי כרמי, בכיר שב"כ לשעבר, מתייחס לאישום בהדלפת מידע המסווג בשב"כ על ידי עובדת הארגון: "אסור לכל עובד שב"כ לדבר על תחומי העיסוק שלו"

הפרשייה הביטחונית החמורה: "לא הדלפה, פטפטת מיותרת בנושאים מסווגים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

עובדת בשב"כ ושני אזרחים מואשמים במסירת מידע סודי וסיכנו חיי אדם באופן ממשי. עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ, התייחס בראיון לרדיו 103FM לפרשה והסביר את ההשלכות החמורות שלה. 

לדבריו, "אני אפילו לא הייתי קורא לזה הדלפה, פטפטת מיותרת בנושאים מסווגים, עובדת שהיא למעשה מזכירה בארגון נחפשה למידע ודיברה על זה עם גורמים לא מוסכמים, מחוץ לארגון. זו עבירת ביטחון מידע משמעותית מאוד כי למעשה כל אדם שעובד בארגון שנחשף למידע יכול להביא לחשיפת מבצעים ולפגיעה בחיי אדם".

"כאן השירות פעל במהירות גם בתחום הפלילי וגם בתחום המשמעתי, איתר את הדליפה, עירב את המשטרה, וטיפל בזה ביוזמתו וזה נחשף כמובן לציבור. כל עובד שב"כ אסור לו לדבר על תחומי העיסוק שלו, זה ארגון חשאי ולכן הוא לא מתקשר החוצה. העובדים פועלים בחשאיות ולא מזדהים כעובדי שב"כ. בכל מקרה זה לא נמסר לגורם עוין וגם לא לעיתונאים, לא הייתה כאן מטרת זדון", הסביר.

בסיום השיחה התייחס למהומות סביב בסיס שדה תימן: "השירות העביר התראה למשטרה בנוגע לבית ליד. אנחנו נמצאים במדינת חוק, לשנות תרבות זה דבר הרבה יותר מסובך מאשר לשנות חוק. יש כאן אחריות של המנהיגות, של ראש המשלה ונשיא המדינה".

"הציפייה מהם היא שהם יתמכו במערכות של החוק. ברשות המחוקקת, המבצעת, והשופטת. הכל התחיל בזמנו כשראש הממשלה עמד והכריז 'אנחנו חייבים רשות שופטת חזקה ועצמאית' ואז התחילו החקירות והמשטרה, ואז עברו לפרקליטות ועכשיו מגיעים גם לצה"ל", סיכם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום