מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גדולי ישראל נגד הר' דוד לייבל: "רוח רעה וזרה, סכנה לעולם התורה"

מספר ימים לאחר המתקפה החריפה של זקן חברי המועצת של' דגל התורה' על הר' דוד לייבל כותבים גדולי ישראל הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש דברים חריפים נגדו. "פועל להקים מסלולים בשם 'משמר התורה' ובזה להביא לידי גיוס בני הישיבות"

גדולי ישראל נגד הר' דוד לייבל: "רוח רעה וזרה, סכנה לעולם התורה"
הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש צילום: שוקי לרר

בציבור החרדי ממשיכים במתקפה נגד יוזמות הר' דוד לייבל מאחוות תורה והקמת החטיבה החרדית בצבא בשם 'משמר התורה'. 

בשבוע שעבר נשא דברים חריפים זקן מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן כנגד הרב לייבל, דברים שעוררו סערה רבה.

היום, ראש הישיבה הגר"ד לנדו ומנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מצטרפים גם הם במכתב חריף כנגד היוזמה. 

המכתב של גדולי ישראל נגד ה' לייבל צילום: צילומסך

במכתב כותבים גדולי ישראל: "זכה דורנו בס"ד לריבוי בתי מדרשות ישיבות וכוללים, והמון רב של רבבות אברכים כ"י נשאם לבם להבינם מדעם לפרוק עול חשבונות הרבים ולהבדיל מחיי העולם הזה ולהתקדש בקדושת התורה ועבודת ה', אשר מלבד עוצם המעלה, דרך זו היא הערובה היחידה לממר קדושת בית ישראל. וגם אלו העוסקים לפרנסתם משתיתים חייהם על אדני התורה ברוח השקפת התורה כפי שקבלנו מורשה קהלת יעקב מרבותינו זצ"ל".

"בעת האחרונה קם מתריס כנגד זה בטענות כזב ושוא ותולה עצמו בנימוקי כחש ובוקי סריקי, ופועל ביוזמות חמורות ומסוכנות על מנת לשנות את צביון עולם התורה ולמעט לומדי תורה, ומשפיע על שומעיו לסור מהנהגת דעת תורה לחצוב בורות נשברים, ואף מסתייע באלו אשר תכליתם לאבד את היהדות החרדית ה"י".

"וכבר לחמו ויצאו כנגדו רבותינו גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ והגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, והגדיל לפתוח מוסדות שעטנז לבני הישיבות, והוא זיוף גמור, ואף פועל להקים מסלולים בשם 'משמר התורה' ובזה להביא לידי גיוס בני הישיבות, ואף מציג שדעת הרבנים מסכמת עמו, על כן הננו במחאה נמרצת ואזהרה כי כל השקפותיו הם רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל, וכל יוזמותיו ומעשיו כוונתם להזיק והם סכנה לעתיד עולם התורה, ועל כן יש להזהר מליתן לו סיוע והכרה, ולמנוע ממנו להוציא זממו לפועל, הרחק מעליך דרכו".

כזכור, בשבוע שעבר אמר ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן דברים חריפים על יוזמות הר' לייבל: "יש אחד שנקרא לייבל, כל הזמן יש לו רעיונות חדשים, הוא מחפש איך להחריב ולהרוס את הבני תורה. תגיד להם שצריך להיזהר ממנו כמו מאש".

הגרמ"צ ברגמן התבטא בחריפות חריגה שלא זכורה, ושלא כהרגלו: "תגיד להם שהוא בעל גאווה גדול, רק גאווה יש כאן ולחפש להרוס את הבני תורה ה' ירחם".

מדובר בהתבטאות שלא זכורה מזה עשרות שנים של זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שמתבטא על הר' לייבל שהוא בעל גאווה ומחריב והורס את ה'בני תורה'.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום