עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
כדי לוודא שהלקוחות מרוצים: טויוטה תחליף מעל 100 אלף מנועים
דיווחים בארצות הברית: טויוטה העולמית תעניק ללא פחות מ-102,000 בעלים של רכבים מנועים חדשים מהניילון – והיא תעשה את זה בחינם
יש יצרני רכב שלא מסתפקים ב"רק" לפתור בעיות, הם מעדיפים לחסל אותן. טויוטה העולמית תעניק ללא פחות מ-102,000 בעלים של רכבים מנועים חדשים מהניילון – והיא תעשה את זה בחינם. כך מדווחים בארצות הברית.
לפי הפרסומים, טויוטה תחליף 102,092 מנועים שמותקנים ברכב השטח הבכיר של לקסוס, ה-LX ובטנדר הגדול של טויוטה, הטונדרה. המנועים הם מנועי שש בוכנות בנפח 3.4 ליטרים עם שני מגדשי טורבו, אשר הותקנו בגרסאות הלא היברידיות של הרכבים האמורים בין השנים 2022 ו-2023.
לפי טויוטה, מדובר במנועים שהורכבו במפעלי היצרנית בארצות הברית שיש להם בעיה שהיצרן לא יכול לפתור: כאשר השמן עדיין לא התחמם, אחד ממיסבי גל הארכובה של המנוע, כלומר מה שאחראי לעליה ולירידה של הבוכנות, עלול לקבל שימון לא טוב, מה שמוביל בסופו של דבר להרס המנוע היקר.
טויוטה הודיעה על ריקול בחודש מאי, שבמסגרתו היצרנית ניסתה לתקן את הבעיה שפגעה ב-98,568 טנדרים ו-3,524 רכבי שטח של לקסוס מדגם 600 LX אבל לא הצליחה. לכן היצרנית לוקחת אחיות ועושה את המעשה הבוגר ופשוט תחליף את המנועים חינם אין כסף.
לפי הפרסומים בארצות הברית, הבעיה הכי מסוכנת היא שהמנוע של הרכב "ייתפס" בנסיעה מהירה ויפסיק לעבוד, מה שכמובן מייצר סכנה לתאונת דרכים. אחד הדגמים המושפעים משווק גם בישראל – מדובר בלקסוס LX600 העולה כמיליון שקלים. במידה ואחת היחידות הישראליות תידרש להחלפת המנוע – העניין יטופל על ידי היבואנית.