מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש הישיבה בדברים חריפים: "מי שעוזר לצבא להקים מסגרות זה ערב רב אמיתי"

"כשאצלנו בפנים נמצא הסרטן הזה של הזלזול וחוסר ההערכה לתורה, אז מנסים לתקן ולהקים ישיבות שהם לא ישיבות ומוסדות שהמטרה שלהם להחריב את הכל ולקרוא לעצמם ישיבות ומתנדבים", אמר הגר"י לנדא ראש ישיבת 'היכל יצחק' בכאב לתלמידי הישיבה

ראש הישיבה בדברים חריפים: "מי שעוזר לצבא להקים מסגרות זה ערב רב אמיתי"
הגאון רבי ישראל לנדא צילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת 'היכל יצחק' הגאון רבי יצחק לנדא מחשובי ראשי הישיבות בדורנו נשא דברים בהיכל הישיבה ותקף בחריפות את אותם אלו שרוצים לעזור לצבא להקים מסגרות חרדים. 

ראש הישיבה נשא דברי חיזוק והתעררות בצום י"ז בתמוז לכלל תלמידי הישיבה ובמהלך השיחה בכה בדמעות על כך שרוצים להצר את האברכים ועמלי התורה שנאנקים ובקושי מקבלים 2000 שקל בחודש.

 

ההקלטה של הגר"י לנדא ר"י היכל יצחק צילום: באדיבות

בדבריו אמר: "כל מה שמגן על כלל ישראל מכל העבירות הנוראות שנעשים כאן, וכל ההתרסה נגד כבוד שמים וכל ביזוי כבוד התורה שהולך כאן זה בזכות אותם עמלי תורה קדושים".

"כשאצלינו בפנים נמצא הסרטן הזה של הזלזול וחוסר ההערכה לתורה שמתחיל בפנים לא בחוץ, זה חורבן נוראי, ואז מנסים לתקן ולהקים ישיבות שהם לא ישיבות ומוסדות שהמטרה שלהם להחריב את הכל ולקרוא לעצמם ישיבות ומתנדבים, כל מיני אנשים במסווה של תלמידי חכמים שמנסים לעזור לצבא להקים חטיבות".

כאן תקף ראש הישיבה את היוזמות של הרב דוד לייבל מ'אחוות תורה' ואמר: "זה ערב רב אמיתי. צריך לדעת את האמת, זה ערב רב שתמיד נמצא גם בפנים, הוא היה בחוץ כמה עשרות שנים והצליח לחדור אצלנו פנימה. וזה האמת שצריכה להאמר בקול מאוד מאוד ברור", סיים ראש הישיבה את דבריו.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום