מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל נערכת לתגובה על טבח מג'דל שמס: תגבה מחיר כבד מחיזבאללה?

ראש הממשלה נתניהו מכנס התייעצות מצומצמת עם בכירי מערכת הביטחון שבה מוצגות לו האפשרויות לתגובה הישראלית לטבח במג'דל שמס אמש. בשעה 18:00, יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני הנרחב כדי לדון ולאשר את הפעולה

ישראל נערכת לתגובה על טבח מג'דל שמס: תגבה מחיר כבד מחיזבאללה?
מטוס קרב צילום: Ofer Zidon/Flash90

הטבח במג'דל שמס וההיערכות למתקפה בלבנון: שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה. 

בהערכת המצב הוצגו לשר הביטחון אפשרויות הפעולה כנגד חיזבאללה לאור האירוע החמור אתמול במג׳דל שמס. שר הביטחון הנחה כי יש להערך במוכנות מלאה לכל התפתחות אפשרית.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס התייעצות מצומצמת עם בכירי מערכת הביטחון, שבה מוצגות לו האפשרויות לתגובה הישראלית לטבח שביצע חיזבאללה במג'דל שמס אמש. לאחר מכן, בשעה 18:00, יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני הנרחב כדי לדון בכך ולאשר את הפעולה.

בערוץ LBCi הלבנוני דווח כי ישראל החליטה לבצע תקיפה בלבנון והעניין כבר סופי, וכי כעת הצדדים פועלים כדי שהתגובה הישראלית תהיה מוגבלת בגודלה ובמיקום שלה, ולא בערים הגדולות ובמיוחד לא בביירות, כדי שלא לגרור את חיזבאללה להגיב בעוצמה רבה יותר.

במקביל, התראיין היום שר החוץ הלבנוני לסקיי ניוז וניסה להרתיע את ישראל. לדבריו "כל מלחמה בלבנון תהפוך למלחמה אזורית, וישראל תספוג אבדות. יש להקים ועדה בינלאומית שתחקור את מקור ההתקפה במג'דל שמס, אנחנו יכולים לשתף פעולה עם יוניפי"ל. נבקש מחיזבאללה לנהוג באיפוק, הזמן אינו מתאים לחורבן. אנחנו מבקשים מישראל לנהוג באיפוק ולא להרחיב את המלחמה וכן להפסיק את המלחמה בעזה".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר היום כי כל האינדיקציות הן שהרקטה שגרמה לאסון הכבד - שוגרה על ידי חיזבאללה מלבנון. "אנחנו ניצבים לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות טרור", אמר בלינקן - ולצד זאת הביע תקווה שתושג הפסקת אש בעזה, שתהווה לדבריו גם הזדמנות להשבת "שקט מתמשך" בגבול הצפוני. "אנחנו בשיחות עם ישראל ואנחנו לא רוצים לראות הסלמה בסכסוך". 

בנוסף לדברי בלינקן, בסוכנות הידיעות AP צוטטו גורמי מודיעין אמריקניים שאמרו גם הם כי לארה"ב אין כל ספק שחיזבאללה אחראי למתקפה על מג'דל שמס. עם זאת, הגורמים ציינו כי לא ברור אם חיזבאללה התכוון לפגוע במגרש הכדורגל או כיוון ליעד אחר ו"החטיא" - ההערכה סבירה למדי על רקע ההכחשות והעובדה שהרג הדרוזים במג'דל שמס עורר כעס רב גם בלבנון עצמה. 

התגובה הישראלית, כאמור, מתעכבת עד לקבלת החלטות בקבינט. בלבנון נערכים לאפשרות שזו תהיה קשה. שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אמר בצהריים כי ארצו קוראת לארה"ב לדחוק בישראל לשמור על "ריסון" - וכי במקביל ארה"ב ביקשה שהממשלה בביירות תעביר לחיזבאללה מסר דומה, של שמירה על איפוק. בשיחה עם רויטרס הזהיר שר החוץ הלבנוני כי תגובה ישראלית קשה תוביל למלחמה אזורית. 

כזכור, באוניברסיטת חיפה הודיעו הבוקר כי הם לא לוקחים סיכון וכי הם מבטלים טקסים ואירועים שתוכננו השבוע, ואף מאשרים לעובדים בבניין אשכול הגבוה לעבוד מהבית. 

בהודעת אוניברסיטת חיפה נאמר כי "בעקבות המקרה הקשה שאירע במג'דל שמס, ולאור אי הוודאות השוררת כרגע באזורנו, החליטה הנהלת האוניברסיטה לנקוט משנה זהירות ולעבור למתכונת של עבודה מהבית לכל מי שעובד במגדל אשכול מעל לקומה 5".

באוניברסיטה הוסיפו עוד כי "מאותה הסיבה, הוחלט על דחיית טקסי הענקת התעודות שאמורים היו להתקיים היום. לצערנו הרב, ימים אלה אינם מזמנים לנו עת לטקסים ולשמחות".

האם אנו ניצבים לקראת החלטות דרמטיות שיובילו להסלמה חמורה ואולי אף למלחמה בצפון? הדריכות נשמרת והשעות הקרובות ואולי הימים הקרובים יגידו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום