מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המתווך האמריקני מקווה שהתגובה תתמקד בחיזבאללה

ויאם והאב, הפוליטיקאי הדרוזי-לבנוני שנחשב למקורב לחיזבאללה הגיב על הטבח בצפון: "דמנו אינו זול, אנו דורשים חקירה עצמאית שהאו"ם ישתתף בה שתחקור את נסיבות הטבח במג'דל שמס"

המתווך האמריקני מקווה שהתגובה תתמקד בחיזבאללה
זירת האסון צילום: דובר צה"ל

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין מקיים הערב שיחות עם בכירים לבנונים ובכירים ישראליים כדי להכיל את המתיחות בעקבות האסון במג'דל שמס. לפי הדיווחים, רוח דבריו הייתה שהתגובה הישראלית תתמקד בחיזבאללה והעניינים יחזרו לכללי העימות הרגילים. התשובה הלבנונית הייתה שכל הסלמה כבירה מצד ישראל במסגרת תגובה על הירי למג'דל שמס תיענה בתגובה כבירה מצד חיזבאללה, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

ויאם והאב, הפוליטיקאי הדרוזי-לבנוני שנחשב למקורב לחיזבאללה פרסם בחשבון הטוויטר שלו פוסט תמיכה במג'דל שמס. "מג'דל שמס, הכפר אשר שמר על זהותו והערביות שלו והתעקש על הלאומיות הסוריות שלו משלם היום מחיר כבד. אני מוסר את תנחומיי לתושבינו במג'דל שמס ואת התנחומים למשפחות ההרוגים. נראה מה קרה היום בהמשך".

ויאם והאב הוסיף: "דמנו אינו זול, אנו דורשים חקירה עצמאית שהאו"ם ישתתף בה שתחקור את נסיבות הטבח במג'דל שמס".

ווליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזי הבולט בלבנון הביע את תנחומיו למשפחות השהידים ב"גולן הסורי הכבוש", ורמז כי ישראל היא האשמה באירוע כדי לתקוע טריז בין הדרוזים בלבנון לחיזבאללה ומזהיר מכך. "לאור הודעת חיזבאללה בה הכחיש את הקשר של ההתנגדות האסלאמית במה שאירע במג'דל שמס, אנו מחדדים את ההזהרה ממה שהאויב הישראל פועל לגביו מזה זמן רב, כדי להצית מלחמת אחים, לפרק את האזור ולתקוף את יסודותיו. הצלחנו לסכל את הפרוייקט הזה בעבר, וכאשר יכה בראשנו מחדש אנחנו ממתינים לו לצד ההתנגדות וכל הלוחמים שעומדים נגד הפשע והכיבוש הישראלי".

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה מוקדם יותר היום ממקורות לבנוניים: כי חיזבאללה הודיע ליוניפי"ל שיגיב בעוצמה על כל פעולה צבאית ישראלית, גם אם התגובה שלו תוביל לפרוץ מלחמה כוללת.

כזכור היום 11 ילדים נרצחו היום מפגיעה ישירה של רקטה ששיגר חיזבאללה במגרש כדורגל בכפר הדרוזי מג'דל שמס, שברמת הגולן. כ-30 בני אדם נפצעו באירוע, מד"א דיווח כי פינה מהמקום שישה פצועים קשה, שלושה פצועים בינוני, ארבעה נפצעו באורח קל, ושישה נפגעי חרדה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום