מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר מדיני על דברי האריס: "הטון שלה הפתיע אותנו"

בכיר מדיני אמר על דברי סגנית הנשיא "לא ניתן להתעלם מהמצב הקשה בעזה", כי"הטון שלה הפתיע אותנו. חמאס עלול לפרש זאת כפער בין ישראל לארה"ב

בכיר מדיני על דברי האריס: "הטון שלה הפתיע אותנו"
פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אהבו את דברי סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, שאמרה לאחר הפגישה עם נתניהו כי "לא ניתן להתעלם מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה" והבהירה: "אני לא אשתוק".

"יש לקוות שהדברים שסגנית הנשיא אמרה במסיבת העיתונאים לא יפורשו על ידי חמאס כאמירות שלפיהן נפער פער בין ארה"ב לישראל - וכך ירחיקו עסקה", אמר הבוקר גורם מדיני בכיר ל-Ynet לפני פגישתו של נתניהו עם המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, שיריבתו בבחירות צפויה להיות האריס.

לדברי הגורם, הדברים שאמרה האריס במסיבת העיתונאים היו שונים מאלו שאמרה בפגישה עם נתניהו. כמו כן, לטענת הגורם השיחה לא הייתה מתוחה, ומנגד "הטון בדברים של האריס הפתיע אותנו מאוד". לדברי איתמר אייכנר, שליח ידיעות אחרונות לארה"ב, הוא הוסיף: "השאלה עכשיו היא מה תהיה התשובה של חמאס להצעה הישראלית. אחד הדברים שעלו בשיחות עם ביידן והאריס זה שלא צריך להיות פער בין ישראל לארה"ב – כי זה ירחיק את העסקה בגלל איך שחמאס רואה את הדברים. מה חמאס צריך לחשוב כשהוא שומע את הדבר הזה? צריך לקוות שזה לא יביא לרגרסיה בעמדת חמאס, כי התקדמנו מאוד".

עוד ציין הגורם כי במהלך השיחה עם האריס, "נתניהו התייחס באריכות למצב ההומניטרי בעזה, על רקע הטענות שלה על הרעבה. הוא סיפר לה על כך שצה"ל לקח כמה אלפי שבויים, בהם מחבלי נוחבה, ושבשלב הראשון על מנת לוודא שאין עליהם חגורות נפץ הם מורידים את החולצות ולא היה אפילו מקרה אחד שראינו תת משקל, להפך. בנוגע לטענות על פגיעה באזרחים, חצי מאלה שנהרגו ברפיח היו טרוריסטים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום