מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התגובות בצפון: "כמה דם צריך להישפך כדי שתפנימו?"

מתן דודיאן, תושב שלומי: "קוראים לצאת לפעולה צבאית מיידית ולא להסתפק בתגובה רופסת". רפאל סלאב מקריית שמונה: "תוצאה של מדיניות ההכלה הרופסת". משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר: "כנראה שעד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, ראש הממשלה וחברי הקבינט ימשיכו במדיניות ההתעלמות מהצפון"

התגובות בצפון: "כמה דם צריך להישפך כדי שתפנימו?"
הזירה הקשה במג'דל שמס צילום: Flash90

בצפון זועמים אחרי הטבח ביישוב מג'דל שמס, בו נהרגו 11 ילדים ונפצעו רבים נוספים. תושבים ואנשי ציבור מהאזור קוראים לממשלה לצאת למתקפה על לבנון. 

ראש המועצה המקומית קצרין, יהודה דואה: "אחינו, חברינו ושכנינו במג׳דל שמס, חוו היום את הנורא מכל, איבדו בדם קר, תושבים וביניהם ילדים קטנים שכל ״חטאם״ היה שיצאו לשחק במגרש הכדורגל בשבת שמשית ונעימה. עשרות פצועים, ונרצחים, ילדים קטנים, שטרם חוו וראו דבר וחצי דבר בעולם המורכב בו אנו חיים. ליבי נקרע ונעצב, הראש לא נותן מנוחה בתהייה קשה - האם דם ילדינו הפקר הוא? עד מתי?"

מתן דודיאן, תושב שלומי וממובילי מטה נלחמים על הצפון, אמר לאחר הפגיעה הישירה במג׳דל שמס: ״כמה דם צריך להישפך כדי שתפנימו? במשך 10 חודשים צעקנו בכל מקום אפשרי, והיום הקשה מכל הגיע. התמונות קשות מנשוא בדיוק כמו ה-7.10. למעלה מ-30 פצועים ו-9 נרצחים. שמענו את ראש הממשלה בקונגרס אומר שקיימת גם "דרך אחרת", ואנחנו אומרים שהדם של ילדינו לא הפקר! אנו קוראים לצאת לפעולה צבאית מיידית ולא להסתפק בתגובה רופסת. ראש הממשלה ושר הבטחון מוכרחים לתת את ההוראה לפתיחת אש בלבנון כנגד חיזבאללה מבעוד חזרתו של נתניהו. סיימנו לשתוק".

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה נלחמים על הצפון אמר: ״נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן. הטבח המחריד בילדי מג׳דל שמס עבר את כל הקווים האדומים והשחורים. זו תוצאה של מדיניות ההכלה הרופסת בחודשים האחרונים. הירי היום לא שונה ממה שראינו פה בחודשים האחרונים, הוא שונה בתוצאה, כך היה עם רצח בני הזוג ברנס. חיזבאללה לא מורתע ולא חושש ואף ניסה לשגר היום כטב"מ לאסדת הגז. טילי חיזבאללה לא מבדילים בין יישובים מפונים ללא מפונים, ובין דם לדם. אנחנו מתריעים על זה כבר חודשים".

"אנחנו מחבקים את העדה הדרוזית בשעותיה הקשות, ומצפים ממשלת ישראל לפתוח במלחמה עצימה מול חיזבאללה ולבנון. הגיע הזמן לצאת, לגבות מחיר ולנצח".

לימור עציון, מפונה משלומי וממובילי מטה נלחמים על הצפון: "היום הנורא ממנו חששנו הגיע. קראנו ויצאנו לרחובות, והתחננו להפסיק את מדיניות ההכלה מול ארגון הטרור חיזבללה. הפעם זה פגע לנו בבטן- ילדינו שילמו מחיר כבד! אנו קוראים לממשלת ישראל להכניע את ארגון הטרור. די להפקיר את תושבי הצפון. דם ילדינו לא הפקר".

משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר בתגובה לפגיעה הישירה: "אני משתתף בצער הנהגת המועצה המקומית מג'דל שמס על הפגיעה הטראגית בתושבים חפים מפשע ושולח החלמה מהירה לפצועים. אני זועם! כנראה שעד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, ראש הממשלה וחברי הקבינט ימשיכו במדיניות ההתעלמות מהצפון. אני קורא לממשלה להתעורר מהתרדמת ולפעול מיד!".

גם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, התייחס הערב לאסון שאירע במג'דל שמס מפגיעת רקטה של חיזבאללה, ומסר: "אנחנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי ביישוב הדרוזי, במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל".

לדבריו, "אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים וחלקיהם המרוסקים השרועים על הדשא. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי".

ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סלאח, אמר: "יום שחור נפל על מג'דל שמס. אנו מבקשים מכולם להישאר בבתים ולא לשבש את התנועה בפני כוחות ההצלה. אנחנו עדיין בתוך האירוע וייתכן שיהיה מטח נוסף".

מנכ״ל המרכז למורשת הדרוזים בישראל, עו״ד מחמוד שנאן מסר: "העדה הדרוזית בישראל מצפה לתגובה חריפה וקשה שתבהיר היטב לכל העולם כיצד אנו מטפלים ברוצחי ילדים נתעבים. הגיע הזמן להשיב את השקט לצפון כולו ולגדוע את ידיו של מי שקם על מדינת ישראל ואזרחיה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום