בן גביר וסמוטריץ' מגיבים להאריס: "חשפה את האמת"

שר האוצר התייחס לדברי סגנית הנשיא האמריקאי: "חשפה בפני העולם מה באמת עומד מאחורי העסקה: כניעה לסינוואר". בן גביר להאריס: "לא יקרה"

דוד סירקין | פוליטי 26.7.2024 | 11:02

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שרים בכירים בממשלה תוקפים את סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, על רקע הדברים שאמרה אמש (חמישי), אודות המלחמה ברצועת עזה.

האריס, מי שצפויה לקבל את מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, בעקבות פרישת הנשיא ביידן מהמרוץ, קראה לנתניהו "להביא עסקה כדי שנוכל להחזיר את החטופים, להביא לשקט ולעתיד לפלסטינים. יש עסקה על הפרק". עוד הוסיפה סגנית הנשיא: "מה שקורה בעזה הרסני. התמונות של ילדים מתים ואנשים מיואשים ורעבים שבורחים ומחפשים מקום בטוח. אי אפשר להתעלם ממה שקורה שם".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, אמר הבוקר (שישי) כי דבריה של האריס מחזקים את עמדתו המתנגדת לעסקת חטופים: "קמלה האריס חשפה בפני העולם כולו את מה שאני אומר כבר שבועות, מה באמת עומד מאחורי העסקה. כניעה לסינוואר, הפסקת המלחמה באופן שיאפשר לחמאס להשתקם והפקרת רוב החטופים בשבי החמאס. ‏אסור ליפול למלכודת הזו", הזהיר השר. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב בחשבון הטוויטר שלו דברים חריפים יותר נגד סגנית הנשיא: "לא תהיה הפסקת מלחמה, גבירתי המועמדת".

גורם מדיני בכיר אמר הבוקר ל-ynet, כי "יש לקוות שהדברים שסגנית הנשיא אמרה במסיבת העיתונאים לא יפורשו על ידי חמאס כאמירות שלפיהן נפער פער בין ארה"ב לישראל - וכך ירחיקו עסקה".

לדברי הגורם, הדברים שאמרה האריס במסיבת העיתונאים היו שונים מאלו שאמרה בפגישה עם נתניהו. כמו כן, לטענת הגורם השיחה לא הייתה מתוחה, ומנגד "הטון בדברים של האריס הפתיע אותנו מאוד".

דבריה של הסגנית הנשיא מאמתים את החששות בירושלים מפני מועמדותה לנשיאות. האריס צפויה לנקוט קו שמאלני בהרבה מזה של הנשיא המכהן, שלמרות כל העימותים עם הממשלה בישראל נחשב לאוהד גדול של המדינה היהודית ואף הגדיר את עצמו כ"ציוני".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום