דיווח: מטוס מאמירויות יטיס ילדים חולים לבי"ח מחוץ לעזה

גורמים בירושלים אומרים כי ביום שני ינחת בישראל מטוס של איחוד האמירויות, שייקח את הילדים העזתים החולים לבית חולים מחוץ לישראל. זאת אחרי המאבק של נתניהו מול גלנט שרצה להקים בית חולים לאותם ילדים בישראל

אביחי חבר | מדיני 26.7.2024 | 18:15

חברת אמיראטס | צילום: Pixabay

ניצחון לנתניהו: אחרי המאבק בין שר הביטחון לראש הממשלה בנושא הקמת בית חולים לילדים חולים מעזה בישראל, גורמים בירושלים אומרים כי ביום שני הקרוב ינחת בישראל מטוס של איחוד האמירויות, שייקח את הילדים העזתים החולים לבית חולים מחוץ לישראל.

כזכור, לשכת ראש הממשלה הודיעה לפני למעלה מחודש ללשכתו של שר הביטחון כי רה"מ בנימין נתניהו לא מאשר את הקמת בית החולים לטיפול בילדים העזתיים בשטח ישראל.

על פי דיווח ב'ווינט', המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף רומן גופמן, מנמק זאת בכך שלא הבשילו עדיין המאמצים לייצר ציר להטסת חולים ופצועים עזתיים למדינות אחרות.

מדובר בציר שמנסה לגבש המל"ל ויטיס פצועים, בעיקר ילדים, לטיפול במדינות אחרות - דרך ישראל או מצרים. 

מדובר בעוד פרק של עימות ביחסים המורכבים ממילא בין נתניהו לשר הביטחון גלנט, שבנושאים מסוימים לא רואים את התמונה עין בעין. לאחרונה אף נודע כי ראש הממשלה שקל להחליף את גלנט בתפקידו, אולם בלשכתו מכחישים את הדברים. 

המחלוקת הנוכחית החלה לאחר שחיל הרפואה ביקש ממשרד הבריאות וגורמים רלוונטיים במערכת הבריאות להיערך להקמת מתקן רפואי שיוקם בשטח ישראל, ויטפל בילדים פלסטינים מהרצועה המתמודדים עם מחלות כרוניות ובכללן סרטן, סוכרת ופגיעות אורתופדיות.

המהלך התגבש כחלק מהבנות בהסכם עתידי לשחרור חטופים - או לצורך קבלת לגיטימציה בינלאומית וברקע החשש מהכרעות בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לאחרונה התקיימו מספר דיונים בנושא בין חיל הרפואה לבכירים במערכת הבריאות והמהלך היה אמור להבשיל ולצאת אל הפועל.

על פי התוכנית שהתגבשה, הרופאים שאמורים היו לעבוד בבית החולים שיוקם יהיו ישראלים - כשהכוונה היא להקים נקודת מעבר בדרך להוצאת הילדים לטיפול במדינה שלישית. כעת כאמור נודע כי ראש הממשלה לא מאשר את הקמת בית החולים, כל עוד לא יימצאו המדינות אליהן יועברו הפצועים.

מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בכתב כי הוא אינו מאשר הקמת בית חולים לעזתים בשטח ישראל - ולכן הוא לא יקום".

בלשכת גלנט טענו מנגד כי, "ראש הממשלה אימץ את המלצת שר הביטחון להעברת החולים המורכבים מרצועת עזה למדינה שלישית דרך ישראל".

עוד טענו, "כבר לפני שבועיים בוצעה פנייה מלשכת שר הביטחון למל״ל, על מנת שתצא הנחייה לכל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשתף פעולה עם מתווה הוצאת החולים דרך ישראל למדינה שלישית. 

למרות קביעתו הברורה של רה״מ ליישם את הצעת שר הביטחון, דיון בנושא בוטל והנחיית המל״ל לא נשלחה. לאור הצורך הדחוף בקבלת החלטה, הנחה שר הביטחון על הקמה זמנית של בי״ח שדה לטיפול בילדים חולים במצב קשה בסמוך לרצועת עזה.

רק לאחר הנחיית שר הביטחון על הקמת בי״ח שדה, נזכרו במטה לביטחון לאומי להשיב לפנייתו ולאמץ את הצעתו להעביר את החולים המורכבים מעזה למדינה שלישית דרך ישראל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום