דובר המועצה לביטחון לאומי: "אונר"א היחידים שיכולים לפעול בעזה"

דובר המועצה לביטחון לאומי אמר בתדרוך לעיתונאים כי ארה"ב פועלת חזק שלא תיפתח מלחמה כוללת עם החיזבאללה. קירבי התייחס לארגון אונר"א שעובדיו התגלו כשמחבלים ואמר כי הם הארגון היחיד שיכול לפעול בתוך עזה, אז זה המצב כרגע"

יענקי פרבר | מדיני 26.7.2024 | 11:34

ג'ון קירבי | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

העיתונאי החסידי ג'ק טורקס המסקר את הבית הלבן למגזין השבועי האמריקאי 'עמי' שאל את דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי על כך שהוא עונד את דיסקית החטופים ומה המטרה ולמה הוא החליט לענוד אל הדיסקית. 

"היתה לי הזדמנות להיפגש עם משפחות חטופים בדצמבר האחרון,  אחד מהם נתן לי את הדיסקית, ואני חושב שבגלל שהמשפחות נמצאות עכשיו בארה"ב והנושא שלהם יהיה חלק מהשיחות כאן, אז אני חושב שראוי לענוד את זה". הוא נשאל האם הנשיא ביידן עונד דיסקית,  הוא ענה "לא יודע".

קירבי נשאל לגבי אונר"א והאם הם מוגדרים כארגון טרור על ידי ארה"ב: "אונר"א הם היחידים שיכולים לפעול ברצועת עזה כרגע, אני ואתה יודעים את זה, היו חקירות לגביהם, אונר"א עצמה חקרה את זה, והם עצמם השעו את אותם עובדים, אנחנו לא מממנים אותם בגלל המדיניות, אבל הם היחידים שיכולים לפעול בתוך עזה".

קירבי נשאל לגבי המצב בצפון: "מתי זה הנקודה עליה הזהיר הנשיא את חיזבאללה עם המילה "דונט" (Don't) בתחילת המלחמה". קירבי ענה: "אנחנו עושים מאמצים להרגיע את המצב, אנחנו רוצים לראות את האזרחים בשתי המדינות חוזרים לבתים, אנחנו לא רואים שזה מסלים למלחמה כוללת, אנחנו מנסים לגרום לכך שזה ימשיך ככה, רוצים לייצב את המצב, ואנחנו במאמץ על כך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום