ראש הישיבה במסע חיזוק בבית שמש: "צבא זה סתירה לבחור ישיבה"

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ''ה הירש שחיזק את העיר בית שמש נשא דברים חריפים במשאות חיזוק בעיר: "עצם המציאות של צבא זה סתירה לבחור ישיבה". צפו בדבריו המלאים וסיקור נרחב מהישיבות שבהם מסר חיזוק

משה ויסברג | חרדים 26.7.2024 | 11:40

מסע הגרמ"ה הירש בבית שמש | צילום: יעקב לדרמן

עיר העתיד בית שמש זכתה לשעות של רוממות וקורת רוח בצילו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שנושא על כתפיו את משא עולם התורה גם ובעיקר בשעתו הקשה.

נסיעתו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לעיר בית שמש תוכננה מראש בכלל למטרת השתתפות באירוע שבע ברכות לנכדתו, אבל היא קיבלה שלא בהפתעה תפנית חדה, היא הפכה למסע מרשים אדיר מימדים של חיזוק ורוממות.

 

המשא של הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה שפתח את מסע הרוממות בשכונת חפציבה הצפונית בישיבת ’כנסת מרדכי’ העומדת בנשיאותו דיבר בה על התורה שנועדה לדבקות בה’ יתברך וזהו המהות של ’נעשה ונשמע’.
אחר תפילת ערבית ושיחה מיוחדת עם צעירי הצאן בני הישיבה לצעירים. 

משם פנה הגרמ"ה ועשה את דרכו לכיוון רמת בית שמש א’ אל עבר קרית ישיבת ’באר התורה’ שם המתינו לו אלפי בני ישיבות ואברכים שקיבלו את פניו בהתרגשות ושמחה בראשות ראש הישיבה הגרג"י לוי. 

הגרמ"ה הירש חידד את המטרה לשמה בן הישיבה נכנס ללמוד בישיבה, "כשאני מדבר היום עם אנשים ששואלים מפני מה בחורים ואברכים לא יכולים ללכת לצבא, הם לא מבינים שבחור ישיבה לא סטודנט לתלמוד. בחור ישיבה הוא בחור שכל המהות שלו עליה ועליה, ועוד עליה! וגם ירידה! יש ירידות, זה המציאות, הירידות מביאים מיד עליה, אם צריכים לסכם בחור, הוא [מכריז] אני עבד השם, אני עבד השם, הרוחניות שלי מתדבק בה', ומי שמסתכל על כך שזה ישיבה בחור, לא שייך, [יודע ומכיר] שהצבא סתירה לזה".

"צבא הוא חייל! חייל! חייל זה מהות אחר משל ישיבה בחור! וזה ישיבה בחור צריך להבין שלא רק לומד, הוא עובד את השם, למעלה למעלה וגם אם לפעמים ירידות אז עוד פעם למעלה, וזה עבודת השם’".

משם פנה הגרמ"ה לישיבתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, גם בה המתינו לו המוני בחורים ואברכים אשר פילסו דרך וצבאו על חלונות בית המדרש והמבואות בכדי לקלוט ולו משפט אחד מדבריו המרוממים שפנו לאוזני בני התורה המוסרים נפש לעסוק בתורה הק’.

בסיום הערב העמוס, נכנס ראש הישיבה להשתתף בשמחת השבע ברכות לנכדתו, בת לבנו הגר"א הירש מרבני ישיבת סלבודקה, שם קיבלו את פניו רבני העיר בית שמש, הגאון רבי נתן קופשיץ, הגר"א קורנפלד, הגר"מ גולדשטיין, הגר"י פרלשטיין, הגר"א דזיאלובסקי, כמו כן השתתפו ראשי הישיבות  הגר"ב סולוביצ’יק הגרג"י לוי ונציגי סיעת דגל התורה וש"ס בעיר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום