נתניהו וביידן נפגשו במשך כשעה וחצי | וגם עם משפחות חטופים

הנשיא ביידן אירח את ראש הממשלה נתניהו לפגישה ראשונה בקדנציה הנוכחית בבית הלבן. תחילה חתם נתניהו בספר האורחים ואחר כך נכנסו השניים לשיחה סגורה שארכה כשעה וחצי • לאחמ"כ נפגשו השניים עם משפחות חטופים • צפו

קובי עוזיאלי | מדיני 25.7.2024 | 21:26

פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי - שעון ישראל) עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בבית הלבן במשך שעה וחצי.

לפני פגישתם, חתם ראש הממשלה על ספר האורחים בחדר רוזוולט בבית הלבן: "בהערכה עמוקה לעשורים של חברות ותמיכה במדינת ישראל, ואיחולים לבביים". זה מה שכתב נתניהו בספר.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בבית הלבן צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אמר למארחו לפני תחילת הפגישה הסגורה: "אדוני הנשיא, אנחנו מכירים כבר 40 שנה, ואתה מכיר את כל ראשי הממשלה הקודמים של ישראל כבר 50 שנה, מאז גולדה מאיר. 

ממני, יהודי ציוני גאה, אליך, אירי-אמריקאי-ציוני גאה - תודה רבה על 50 שנה של שירות ציבורי ו-50 שנה של תמיכה במדינת ישראל. 

 

הדברים שכתב נתניהו בספר האורחים | צילום: עמוס בן-גרשום/ לע״מ

אני מצפה לשיחתנו היום ולעבודה איתך בחודשים הקרובים על האתגר החשוב מולו אנו ניצבים".

לפי ההערכות, זוהי פגישתם הראשונה והאחרונה של השניים בבית הלבן לפני סיום כהונתו של ביידן. אולם ייתכן כי השניים ייפגשו שוב בחודשים הקרובים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק.

בתום פגישתם עם הצוותים של שני הצדדים אחרי שעה וחצי, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות-הברית ג׳ו ביידן עם משפחות החטופים האמריקנים: משפחת סיגל, משפחת אלכסנדר, משפחת דקל-חן, משפחת נפתלי, משפחת נאוטרה, משפחת גולדברג-פולין, ומשפחת חן.

מהצד הישראלי השתתפו בפגישה: מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר ושגריר ישראל בארצות-הברית, מייק הרצוג.

מהצד האמריקני השתתפו בפגישה: היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן, המתאם לענייני המזה״ת, ברט מקגורק ושגריר ארה״ב בישראל, ג׳ק לו.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום