הקומיקאי היהודי ראיין פלסטינים ברמאללה וחזר עם מסקנה נחרצת

הכחשת הטבח וסירוב לשתי מדינות: זאק סייג' פוקס, מראיין אמריקני מטעם קמפיין הסברה פרו ישראלי ערך משאל רחוב בקרב פלסטינים ברמאללה. התוצאות לא הפתיעו אף אחד. ברמאללה שואפים לחסל את ישראל ועל הדרך מגלים בורות מביכה

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 25.7.2024 | 09:08

רמאללה | צילום: בחדרי חרדים

הקומיקאי היהודי-אמריקאי זאק סייג' פוקס, נסע לרמאללה כדי לדבר עם פלסטינים רנדומליים ברחובות ולברר את דעתם על חמאס. פוקס כתב בחשבון האינסטגרם שלו שהיה לו מזל שהוא יצא מרמאללה בחיים (וזה כמובן בלי שאף אחד ידע שהוא יהודי).

"שחררו את פלסטין?" הוא כתב. "הלכתי לראות את 'פלסטין' וכמעט לא יצאתי מזה בחיים".

הוא סיפר כי איימו עליו: "לאחר ששאלנו שאלות ברחובות רמאללה במשך פחות משעה, קבוצה של גברים פלסטינים איימה להרוג אותנו אם לא נמחק את הצילומים שלנו. זה מה שהצלחנו לשחזר... ברוכים הבאים ל-Wild WEST BANK" (הגדה המערבית הפרועה).

כל הפלסטינים שעמם דיבר ללא יוצא מן הכלל אמרו שהם תומכים בחמאס. כששאל אזרחית פלסטינית "תמימה" אחת אם היא ראתה את הסרטונים של מעשי הזוועה שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, היא ענתה בהתלהבות שהיא ראתה הכל ו"היא בסדר עם כל מה שהם עשו".

מנגד, חלקם הכחישו שחמאס ביצע מעשי זוועה כלשהם ב-7 באוקטובר ולפחות אחד הכחיש את קיומה של ישראל כליל. אחד אחר אמר שהיהודים צריכים לחזור "לפולין או לעיראק". אחרים אולי לא הכחישו שישראל קיימת אבל הביעו את רצונם ב"פתרון של מדינה אחת" - שישראל תימחק מהמפה.

וכמובן, כל אחד מהם הפגין בורות מוחלטת לגבי עובדות היסטוריות ופוליטיות בסיסיות, בדיוק כמו התומכים שלהם בקמפוסים בארה"ב.

בראיון ל'ג'רוזלם פוסט' בעקבות פרסום הסרטון אמר פוקס כי "כולם שנאו יהודים בכל עצם בגופם".

"רמאללה עיר בנויה היטב. בגדי מעצבים. חלק מזה לא נראה כל כך שונה מישראל. וחשבתי לעצמי, שלום יכול להיות כל כך קל. אבל האהבה וההערצה שלהם לחמאס כל כך חזקה, ובמקרה הטוב ביותר, האנשים הכי מתונים שדיברתי איתם עדיין היו בעלי אהדה לחמאס. לא שמעתי דבר שלילי על חמאס".

עוד אמר: "זו הייתה חוויה מאירת עיניים, הלם לראות רמה כה מושרשת של שנאה, במיוחד כלפי יהודים".

פוקס הוסיף כי ההבדל העיקרי בין פלסטינים ברמאללה למפגינים בקמפוסים בארה"ב הוא "הפתיחות של הפלסטינים לומר דברים רעים על יהודים במיוחד, לא במסווה של ציונים".

"לא הצלחתי למצוא אדם אחד שיגנה את חמאס" סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום