הוריו של החייל שנפל ברצועה עלו מצרפת

מרלן (שושנה) ולוסיאן (ישראל), הוריו של בנימין אלמקייס שנפל ברצועת עזה, עשו עלייה. שר הקליטה: "הוריו של בנימין שעלה לבדו בשביל להתגייס ולהגן על המולדת ונפל בקרב, ממשיכים את דרכו של בנם הגיבור"

שלו שינברג | חדשות בארץ 25.7.2024 | 09:42

אליהו בנימין אלמקייס הי"ד / צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

הוריו של רס"ר בנימין אלמקייס הי"ד שנפל בקרב ברצועת עזה, מרלן (שושנה) ולוסיאן (ישראל),  עשו עלייה לישראל מצרפת לאחר עיכוב קל. בנימין, שהיה בן 29 במותו, הוא הבן הצעיר של השניים. 

ב"ווינט" דווח כי בגיל 15 עזב בנימין את צרפת והגיע ללמוד בישראל. לאחר מכן חזר לצרפת, אך כשגברו הגעגועים שלו לארץ ישראל שב אליה והתגייס לשירות קרבי. 

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אמר: "הוריו של בנימין אלמקייס, שעלה לבדו בשביל להתגייס ולהגן על המולדת ונפל בקרב, ממשיכים את דרכו של בנם הגיבור. לפני מספר חודשים פגשתי את מרלן ולוסיאן ביריד עלייה בפריז והתרגשתי עד דמעות כשסיפרו לי שהם עושים עלייה, ואני שמח שהיום זה קרה. אנחנו כמשרד נפעל לסייע להם בכל הנדרש על מנת שישתלבו בצורה הטובה ביותר".

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג, הוסיף: "הבחירה של משפחת אלמקייס לעלות לארץ היא מרגשת, מלאת אהבה וציונות. העלייה ארצה בסיוע הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה והקרן לידידות, מחיה וממשיכה את הזיכרון של בנימין. הגשמת החלום שלו היא הגשמת החלום הציוני עצמו ואתם, משפחה אהובה, העדות לכך. אני מאחל שעוד רבים יעשו כמוכם, חברים של בנימין ועוד אנשים רבים, ילכו בדרכו ובדרככם ויעלו לישראל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום