בעקבות האמבה הקטלנית, הנחיות משרד הבריאות לבתי החולים

"חשוב לדעת שמרגע שמתחילים תסמינים קליניים הם הולכים ומחמירים. יש חשיבות גדולה להתחלת טיפול מוקדם במידה ויש חשד לתחלואה"

קובי עוזיאלי | בריאות 25.7.2024 | 07:16

אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בעקבות מקרה ההידבקות הקטלני השני ב'אמבה אוכלת מוח' בתוך פחות מחודש בישראל והשלישי בכלל בישראל אי פעם, משרד הבריאות הפיץ הנחיות לכל מנהלי בתי החולים בישראל שנוגעות לאבחון ולטיפול במקרה של חשד למקרים נוספים.

במסמך שהופץ מנחה משרד הבריאות את בתי החולים כיצד לפעול במקרה של חשד לדלקת קרום המוח ובמקרה בו היו בפארק המים חוף גיא. "חשוב לדעת שמרגע שמתחילים תסמינים קליניים הם הולכים ומחמירים. יש חשיבות גדולה להתחלת טיפול מוקדם במידה ויש חשד לתחלואה", נכתב במסמך.

משרד הבריאות הורה במקביל על סגירת פארק המים בחוף גיא שבכינרת, לאחר שמהחקירה האפידמיולוגית שביצע המשרד בנושא האמבה הנדירה שבה נדבקו הילד בן ה-10 המאושפז במצב קשה והצעיר בן ה-25 שהלך לעולמו לפני כמה שבועות, עלה כי השניים היו באותו הפארק.

בנוסף, דגימות מים מהפארק נשלחו למעבדות. ממשרד הבריאות נמסר כי כל אדם שהיה בפארק המים וחווה אחד או יותר מהתסמינים - חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות - מתבקש להגיע לבדיקה רפואית בחדר המיון של בית החולים הקרוב למקום מגוריו.

כבר במקרה הראשון, בו הלך לעולמו בן ה-25, ממצאי החקירה של משרד הבריאות העלו שהוא נדבק ככל הנראה בחוף ופקחים של המשרד ובקרי בריאות אף בדקו את המים באזור החוף.‏‎ בבדיקה נמצא כי התנאים התברואתיים שם תקינים ובדיקות המים הראשוניות תקינות, כך שאין מניעה להכנס למים בבריכות אלו.

האמבה הנדירה שנקראת "נגלריה פאולרי" נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה.

הנהלת פארק המים חוף גיא מסרה: "בטיחות המבלים עומדת בראש מעיינינו ועל כך לא נתפשר. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות ועם כל הגורמים המוסמכים. אנו מבצעים באופן שגרתי בדיקות מחמירות הנוגעות לתנאי התברואה במקום. אנו עומדים בקשר שוטף עם משרד הבריאות ונשוב לפעילות רק בתיאום מלא עם משרד הבריאות ולאחר שנשוב ונדווא כי הפארק בטוח לחלוטין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום