אוקראינה מפעילה את מערכת לאיתור הכטב"מים האיראנים

אוקראינה מפעילה את מערכת "מצודת שמיים" לאיתור וגילוי הכטב"מים שמשגרת רוסיה. חיישנים מיוחדים מותקנים על עמודים גבוהים, ומספקים תמונת מצב לכוחות ההגנה האווירית של אוקראינה. כל אחד מהמגדלים של המערכת עולה 500-400 דולר

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 24.7.2024 | 17:45

מל"ט | צילום: שאטרסטוק

9,500 חיישנים מוקמו לאורך מאות קילומטרים באוקראינה כדי להילחם בכטב"מים האיראניים של צבא רוסיה, כך חשף בכיר בצבא ארה"ב. לאורך חודשים ארוכים מציג חיל האוויר של אוקראינה נתונים מרשימים ביותר של יירוט כטב"מים איראניים מרוסיה, לעיתים בשיעור של 100%. 

גנרל ג'יימס האקר, מפקד כוחות האוויר של ארה"ב באירופה ובאפריקה חשף מידע חדש על התמודדותה של אוקראינה מסגרת כנס מקצועי בתחום התעופה הבין-לאומית שנערך ביום שבת בבריטניה. "אוקראינה עוברת לחלק הנכון של העקומה. הם עושים עבודה טובה מאוד" אמר.

בחדשות 12 דווח כי כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה פרסו מערכת בשם "מצודת שמיים", של לא פחות מ-9,500 חיישנים מתקדמים, אך לא יקרים מדי, וכך הם מצליחים להשיג תוצאות טובות של גילוי הכטב"מים.

"הרעיון הוא פשוט להציב טלפון סלולרי על עמוד בגובה שני מטרים, ולהפעיל את המיקרופון שלו ולהאזין לכטב"מים שחולפים בסמוך. הם מצליחים לקלוט מידע מדויק מאוד שמעובד לתוך מחשב מרכזי, ששולח אותות לצוותים בשטח המצוידים ב-iPad שמראה את נתיב ההתקדמות של כלי הטיס".

עוד דווח, FH המערכת כבר הוכיחה עצמה כמה פעמים, כולל במתקפה מסיבית אחת שכללה לא פחות מ-84 כלי טיס - שמתוכם יורטו 80. כל אחד מהמגדלים של המערכת עולה 500-400 דולר.

איראן סיפקה לרוסיה בשנתיים האחרונות אלפי כטב"מים מתאבדים מסוג "שהאד". במהלך השנה האחרונה החלה רוסיה לייצר בעצמה את הכטב"מים האלה, במפעל מיוחד שהקימה, בשיתוף פעולה עם איראן, במחוז טטרסטן בעומק המדינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום