גלנט במתקפה על בן גביר: "פירומן, מנסה להצית את המזה"ת"

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי הוא מתנגד לכל מו"מ להכנסת השר איתמר בן גביר לקבינט המלחמה, ותקף אותו במילים קשות: "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון", האשים | גם דרעי מתנגד להכנסת בן גביר

אברהם פריינד | פוליטי 24.7.2024 | 14:15

איתמר בן גביר ויואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וכינה אותו "פירומן". גלנט הבהיר כי הוא מתנגד לכל מו"מ שיכניס אותו לקבינט המלחמה.

"יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון. מתנגד לכל מו"מ להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו", תקף שר הביטחון.

מוקדם יותר דווח ב'ווינט' כי גם יו"ר ש"ס אריה דרעי מתנגד להכניס את השר בן גביר לקבינט המלחמה.

כזכור, ביממה האחרונה התקיימו מגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית במטרה להגיע לסיכום על הקמת פורום ביטחוני מצומצם בתמורה לתמיכת עוצמה יהודית בחוק הרבנים עוד לפני סוף כנס הקיץ בשבוע הבא.

המו"מ התקדם אך לא הבשיל בגלל מחלוקות על הסמכויות שיקבל הפורום הביטחוני. הפורום היה צריך לכלול את רה"מ נתניהו, שר המשפטים, שר הביטחון, שר האוצר, שר החוץ והשר לביטחון לאומי.

במקביל, השר בן גביר עורר סערה כשהצהיר על שינוי מדיניות בהר הבית. זאת, בשעה שראש הממשלה נתניהו שוהה בביקור בארה"ב ולא נמצא בארץ.

בן גביר נאם בכנס שנערך בכנסת לעידוד העלייה להר הבית, המנוגדת להלכה ואמר: "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית".

נזכיר כי העליה להר הבית היא בניגוד גמור להלכה, לדעת גדולי ישראל ולפסיקת הרבנות הראשית לישראל.

שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' הגיב ותקף: "שיטת הסחטנות הפוליטית לא מתאימה כלל ועיקר לתקופת מלחמה. מי שפועל כך לא מבין את גודל השעה, את החשיבות באחדות ברגעים אלה ומנותק מהאתגרים שעומדים בפני ישראל. איתמר, תתעשת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום