המדינה הערבית זועמת על ביקור אנשי דת מוסלמים בישראל

לאחרונה ביקרה בישראל משלחת אינדונזית ובה אנשי דת מהארגון האסלאמי הגדול ברחבי העולם. כשהביקור התפרסם, ראשי הארגון האסלאמי התנצלו על הביקור של כמה מחבריו בישראל, הם אף איימו בהטלת עונשים על חמשת אנשי הדת שלקחו בו חלק

יענקי פרבר | מדיני 23.7.2024 | 12:52

דגל אינדונזיה | צילום: pixabay

בסוף חודש יוני האחרון ביקרה בישראל משלחת אינדונזית שמנתה חמישה אנשי דת מהארגון "נהדת אל-עולמאא" (תחיית אנשי הדת) באינדונזיה, הארגון האסלאמי הגדול ברחבי העולם, שכולל כמעט 100 מיליון חברים. כך דיווח רועי קייס בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב.

הביקור התקיים בחסות הארגון ITREK שמקום מושבו בניו יורק. הביקור כלל סיור בעוטף עזה, יד ושם, העיר העתיקה בירושלים, כיכר החטופים בתל אביב ועוד. בראייה ישראלית, מטרת הביקור הייתה לנצל את ההשפעה הציבורית הגדולה של חברי המשלחת וביתר שאת אנשי הדת, כדי להעמיק את ההיכרות עם ישראל, לקדם את ההבנה והשלום בין ישראל ואינדונזיה ובכלל בין בני הדתות השונות.

הביקור גם כלל פגישה של המשלחת האינדונזית עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. הצד הישראלי לא פרסם את דבר הפגישה והביקור, אבל אחד מחברי המשלחת, איש הדת האינדונזי זיינול מעאריף, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה מהפגישה עם הרצוג מתחילת יולי וכתב כי אנשי המשלחת שוחחו עמו בנוגע למלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס וגם בנוגע ליחסים בין ישראל לבין אינדונזיה.

"אני לא מפגין, אלא פילוסוף דתי. במקום להפגין ברחובות ולהחרים, אני מעדיף לדון ולבטא רעיונות", כתב מעאריף. אלא שרבים מהאינדונזים חשבו אחרת ותוך זמן קצר התמונה הזאת שהוא העלה מהפגישה של הנשיא הרצוג עם המשלחת האינדונזית עוררה סערה במדינה המוסלמית הגדולה בעולם.

ראשי הארגון האסלאמי נהדת אל-עולמאא' באינדונזיה התנצלו על הביקור של כמה מחבריו בישראל, החשיבו אותו כ"לא ראוי" וכ"חציית גבול". הם אף איימו בהטלת עונשים על חמשת אנשי הדת שלקחו בו חלק. גם מועצת חכמי הדת העליונה באינדונזיה הביעה צער עמוק על הביקור בזמן שעשרות אלפי פלסטינים נהרגים בידי ישראל.

משרד החוץ האינדונזי נדרש לסוגיה והתנער מהביקור שאינו מייצג את העמדה הרשמית של ממשלת אינדונזיה. יש לציין שאין זאת הפעם הראשונה שאנשי דת אינדונזים מהארגון המדובר מבקרים בישראל, אלא שנראה שהפעם העיתוי הוסיף אש למדורה.

העיתונאי האינדונזי, פייסל אסגאף, אמר בשיחה עם כאן חדשות: "אני אישית מגנה את הביקור שלהם כיוון שהעיתוי הוא לא טוב. אין להם שום אמפתיה לפלסטינים ולאנשים ברצועת עזה. ישראל היא מדינה כובשת, אז זה לא אתי לבקר במדינה הכובשת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום