גלריה: מאות נציגי קהילות הקודש בגיבוש והוקרה עם רבי מיילך בידרמן

בשיאו של המעמד ב'עזר מציון' משפחה שחייהם ניצלו בזכות תרומת מח עצם, נפגשו עם תורם שזכה להיות השליח להציל את חייהם באמצעות תרומת מח עצם. הגה"צ רבי אלימלך בידרמן: "לפעמים יהודי עושה משהו קטן, כמו דגימת מח עצם, והוא זוכה להציל דורות וזוקף לעצמו זכויות עצומות"

משה ויסברג | גלריות 24.7.2024 | 12:37

כינוס 'שליחי החסד' של עזר מציון | צילום: יעקב נחומי

קהילות הקודש למען חולי עמך בית ישראל: ביום שני בשבוע שעבר התאספו כ-250 נציגי עזר מציון בקהילות הקודש מכל רחבי הארץ למעמד גיבוש מיוחד בעקבות פתיחת מערך "שליחי החסד" של עזר מציון בקהילות הקודש. המערך החדש יאפשר לכל נזקק לסיוע רפואי לפנות לנציג מתוך הקהילה ולקבל מענה מהיר ויעיל ע״י מעטפת התמיכה הנרחבת של עזר מציון.

במהלך המעמד הוצגו לשליחי החסד את המחלקות השונות ואפשרויות הסיוע של עזר מציון לחולים ולבני משפחותיהם, וכל נציג מילא את פרטיו בטופס מיוחד וקיבל כרטיס ייחודי ובו המספרים האישיים של מנהלי המחלקות בעזר מציון שיהיו זמינים למתן כל סיוע שיידרש, בלב רחב ובנפש חפצה.

המעמד נערך בסימן הוקרת שליחי החסד על מאמציהם והשתדלותם להצלת חיים במסגרת גיוס כ-20 אלף דגימות מח עצם בס"ד בחודשי החורף האחרונים. מעמד ההוקרה נערך בבית אורנית בפתח תקווה, בכדי להציג לראשי הקהילות את מרכז התמיכה של ארגון 'עזר מציון' המיועד לחולי סרטן ולמשפחותיהם על מגוון אגפיו השונים. את המעמד כיבד בנוכחותו המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן .

סביב השולחנות הערוכים בהשקעה רבה התכנסו ראשי הקהילות אשר שמעו תחילה דברי פתיחה מיו"ר עזר מציון הרב חנניה צולק. הרב צ'ולק תיאר באוזני המשתתפים את השתלשלות המקרים בגינם ראה עזר מציון לנכון להקים את מאגר דגימות מח העצם היהודי הגדול שמונה כ-1.2 מיליון דגימות מח עצם, וזוכה להציל מידי חודש את חייהם של כ-40-50 יהודים ועל כך שככל שהמאגר יתרחב ויגדל, מתרבים הסיכויים להציל עוד נפשות בישראל.

הרב צ'ולק ביקש להודות לכלל הנוכחים שלקחו חלק פעיל במבצע המשותף בחורף האחרון שבמסגרתו נאספו כ-20 אלף דגימות מח עצם בזכות התגייסות קהילות הקודש שפעלו במסירות בכל רחבי הארץ, לאחר שנענו לקריאתם הנרגשת של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות.

לאחר מכן נשא דברים הרה"צ רבי אלימלך בידרמן אשר צפה במעמד המרגש שבו תורם פגש בני משפחת נתרמת מח עצם שחייה ניצלו, ותיאר בהתפעלות כיצד יהודי עושה פעולה פשוטה וקטנה לכאורה כמסירת דגימת רוק ובסופו של דבר מקים עולמות שלמים של חולים מעם ישראל אשר חוזרים למיטבם ובכך נחסכים צער ודמעות רבות. הגה"צ רבי אלימלך שליט"א הרחיב וסיפר על כמה וכמה מגדולי ישראל מדורות עברו אשר זכינו שחיו הם והשאירו מורשת לתפארת בזכות יהודים שונים אשר הצילו אותם בדרכים שונות. הגה"צ סיים את דברים בברכות למכביר למפעלות הצלת החיים של עזר מציון שמסיעים בהצלת חיים והעלה על נס את התנדבותם הנאצלת של ראשי הקהילות שזכו להיות שותפים בעשייה הברוכה ומצילת החיים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום