האינטרנט הלווייני של אילון מאסק הופעל בעזה

אילון מאסק הודיע כי חברת סטארלינק שבבעלותו פועלת בבית חולים בעזה, באישור ישראל. בחודש דצמבר הודיע מאסק כי חזר בו מכוונתו לחבר את עזה לאינטרנט בעקבות ביקורו בישראל

שלו שינברג | חרבות ברזל 24.7.2024 | 07:53

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

המיליארדר אילון מאסק אמר כי שירות האינטרנט הלווייני שלו Starlink פועל כעת בבית חולים בעזה, לאחר חודשים של משא ומתן בניסיון לפרוס אינטרנט שהוגדר הומניטרי באזור. 

מאסק הודיע שסטארלינק פעילה שם כעת בתמיכת ישראל ואיחוד האמירויות, שהייתה מעורבת במשא ומתן כדי למתן כמה השפעות של המלחמה על התושבים. 

"זו הצעה זעירה", אמר קן זיטה, מומחה לתקשורת שעבד עבור ממשלת ארה"ב לפני כעשור באבטחת האינטרנט בשטחים הפלסטיניים. "זה מיקום אחד". 

בחודשים הראשונים של המלחמה הודיע מאסק כי חברת סטארלינק שבבעלותו תספק אינטרנט לארגוני סיוע שונים שפועלים ברצועת עזה, זאת בעקבות קריסת האינטרנט ברצועה בשל הפעולה הקרקעית של צה"ל.

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב והצהיר כי "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה". לדבריו, "חמאס ישתמש בו לפעילות טרור. אין ספק בזה, אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש".

בעקבות כך, מאסק הודיע בשידור חי ברשת החברתית שבבעלותו, X, כי האינטרנט הלוייני שבבעלותו לא יחבר את עזה "עד שלא נוודא שלא משמש למטרות רעות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום