החגיגה נגמרה: אושר החוק שיקשה על סגירת סניפי בנק

המפקח על הבנקים, שהדבר היה בסמכותו הבלעדית, לא יוכל יותר להחליט לבדו על סגירת סניפים, צמצום שטח או הפחתה משמעותית בכ"א, ויצטרך אישור מוועדת הכלכלה

קובי ברקת | כלכלי 23.7.2024 | 16:45

סניף בנק. אילוסטרציה | צילום: בנק לאומי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה), אלון שוסטר (כחול לבן) ואחמד טיבי (תע"ל), כי אישור המפקח על הבנקים לסגירת סניף בנק קבוע, צמצום שטחי פעולה בסניף או הפחתה משמעותית בכוח אדם, תהיה טעונה אישור של ועדת הכלכלה. 

מוצע לקבוע כי כל החלטה בבקשה לסגירת סניף תאגיד בנקאי קבוע תתקבל לאחר התייעצות המפקח על הבנקים עם ועדת הרישיונות ורק לאחר שניתנה לתאגיד הבנקאי הזדמנות להשמיע את טענותיו. כמו כן, מוצע כי אם הוחלט לסגור סניף כאמור, יפרסם התאגיד הבנקאי הודעה על סגירת הסניף באתר האינטרנט שלו. 

עוד מוצע לקבוע חובת דיווח, לפיה עד יום א' בטבת התשפ"ה (1 בינואר 2025) המפקח על הבנקים ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, אחת לשנה, על יישום הוראות ההסדר המוצע הנוגעות לסגירת סניפי בנקים קבועים, והחל מיום א' בטבת התשפ"ה (1 בינואר 2025) ועד יום א' בטבת התשפ"ח (31 בדצמבר 2027) – דיווח כאמור יימסר אחת לשישה חודשים.  

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מאחר שלסגירת סניף בנק עלולות להיות השלכות שליליות על ציבור הלקוחות שלו ובמיוחד על הלקוחות הקשישים, מוצע להחליף את סעיפים קטנים ג ו-ד בסעיף 28א לחוק הבנקאות (רישוי) ולקבוע כי כל החלטה בבקשה לסגירת סניף תהיה טעונה אישור של ועדת הרישיונות, ולא רק החלטה בהתנגדות לסגירת סניף, כפי שקבוע היום. 

לפיכך, ומשום שוועדת הרישיונות מתכנסת אחת לכמה חודשים, מוצע להאריך את פרק הזמן המוקצה למפקח למתן החלטתו. כמו כן, מוצע להוסיף חובת דיווח, ולפיה המפקח ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, פעמיים בשנה, על יישום הוראות ההסדר המוצע הנוגעות לסגירת סניפי בנק קבועים". 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום