"אתה שלי": הגר"מ מאזוז במסר מפתיע

כמדי שנה יוצאים במוסדות כסא רחמים במגבית השנתית לקרן 'השותפים' אולם השנה רף הפניות חצה את גדר הרגיל: "אין ביכולתנו להתעלם מקול אחינו הזועקים" • מייסד הקרן, ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א יצא מגדרו וסיפק מספר התבטאויות יוצאות דופן, על מנת לגייס את כלל הציבור עבור המיזם

יוסף אור | חרדים | תוכן שיווקי 23.7.2024 | 12:42

הגר"מ מאזוז | צילום: מתוך אתר כסא רחמים

"אתה שלי", "לא יחסר דבר" ו"יתברך בכפל כפליים", אלו רק חלק מההבטחות אותן סיפק ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א עבור מי שהופך להיות שותף בקרן 'השותפים' של מוסדות כסא רחמים.

קרן עזרה וסיוע שותפים, הוקמה לפני שבע שנים כדי לעזור ולסייע לאלפי משפחות נזקקות, אשר חלקן רעבות לפת לחם פשוטו כמשמעו. השנה, נפתחה מגבית חירום מיוחדת בשל העלייה החדה שנרשמה בתחום יוקר המחיה בצל המלחמה שהערימה קשיים גם בפן הכלכלי על אלפי משפחות בישראל ובצל ריבוי הבקשות שהביאו את הקופה לסף בלתי אפשרי. דבר שאילץ אותה להשיב ריקם את פני חלק מהמשפחות הנזקקות.

רגע השיא של המיזם המיוחד יתקיים בעוד ימים ספורים, בתפילה מרוממת ומיוחדת עבור כלל השותפים והמסייעים.

לחצו כאן, תרמו לקרן ותזכו להיות מוזכרים בתפילת צדיקי הדור>>>

"הקרן לא עומדת בנטל", משתפים אותנו מנהלי העמותה בכאב שאופף אותם בימים אלו. "אין לתאר את התחושה של לעמוד מול משפחה שמתחננת על נפשה ואין לאל ידך להושיע. המצב קשה מנשוא, אין לנו יכולת להמשיך במפעל הכביר הזה, לא נוכל להשיב בחיוב לבקשות ותחנונים כשהקופה כלתה לגמרי, אין עוד מאיפה לתת".

"מאז שנפתחה ועד היום, תמכה ועזרה הקרן במענקים, הלוואות ועוד, בסכום כולל של כשמונה וחצי מיליון שקלים!", משתפים. "העזרה למשפחות היא בלתי ניתנת להסבר. זה חיוך של ילדים בדרך לבית הספר, זוהי שמחה של משפחות שיוכלו להמשיך ולהתקיים, זה אושר של אמא שיודעת שיש לה איך ומה לתת לבן שלה".

אולם יחד עם זאת בעמותה מציינים בצער כי ישנן משפחות עבורן הפנייה לקרן הפכה לסיפור של אכזבה. "הכאב גדול מנשוא, הפניות הרבות נערמות על שולחן המערכת, המלחמה, יוקר המחיה, הריביות המתייקרות, ושאר ההוצאות שרק עלו ועלו ועלו, יצרו מצב שגם משפחות שעד כה יכלו להתמודד עם ההוצאות החודשיות ועם טיפולים והוצאות שנוספו, גם הן הצטרפו למכתבי הפונים לעזרת הקרן והן פשוט קורסות נוכחת המציאות הכואבת. הן ידעו שהקרן היא הכתובת שלהן, הן הגישו בקשה, ייחלו, קיוו, התפללו, התחננו, שרק תאושר להם עזרה כלשהי שתקים אותם על הרגלים ותעזור להם להמשיך ולהתקיים, אבל נאלצנו להשיב את פניהם ריקם וליצור אצלם אכזבה גדולה. זה כמובן לא נעשה מתוך מרצון חלילה, אלא מתוך השיקולים הכואבים ביותר, של משפחות אחרות שהיו זקוקות לסיוע הכספי הזה".

"אנחנו קוראים מכאן מתוך זעקת הלב: בואו תעזרו לנו למלא את החסר כדי שגם עבור אותן משפחות, הפנייה לקרן תהפוך לסיפור של הצלחה".

לחצו כאן, תרמו לקרן ותזכו להיות מוזכרים בתפילת צדיקי הדור>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום