אגרא דתעניתא: פסק הלכה מיוחד לתרום לעניים ביום זה

טעמים שונים נאמרו בהלכה על החובה לתת צדקה ביום התענית. הן כי עיניהם של עניים נשואות לצדקה, והן כדי לכפר על החטאים כחלק מדרכי התשובה • מקיימים כעת את פסק ההלכה ותורמים את הוצאות סעודות היום לעניים

בשיתוף ועד הרבנים | חרדים | תוכן שיווקי 23.7.2024 | 11:20

שטרות כסף. אילוסטרציה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היום, צום שבעה עשר בתמוז, מקיימים את פסק ההלכה, ותורמים צדקה לעניים לכל הפחות לפי חישוב הוצאות סעודות היום. "אגרא דתעניתא – צדקתא".

כבר בגמרא מובא כי היו רגילים לתרום לצדקה ביום התענית, עד כדי כך שהדבר נעשה חובה לכל, שכן עיניהם של עניים נשואות לצדקה זו. בדורנו, קבעו גדולי ישראל זצוק"ל ושליט"א כי הצדקה המהודרת ביותר היא על ידי 'ועד הרבנים' – וכולנו תורמים עכשיו לעניים המצפים לתרומותיכם.

אגרא דתעניתא צדקתא: תורמים עכשיו צדקה מהודרת >>>

טעמים נוספים נאמרו בנוגע לחובת נתינת הצדקה ביום הצום, כולל העובדה שמדובר באחד מדרכי התשובה, ובתענית אי אפשר להסתפק רק בהימנעות מאכילה ושתייה אלא יש בעיקר לשוב בתשובה שלמה.

להלכה נפסק כי יש לתת צדקה ביום התענית, והמשנה ברורה פוסק כי "נוהגין לשער מה שהיה אוכל ביום התענית ליתן לעניים בערב", ולכן כל אחד צריך לתת לכל הפחות את הוצאות הסעודות שלו ושל בני ביתו לצדקה ביום זה.

עיניהם של רבבות עניים, אלמנות ויתומים, עמילי תורה, חולים ומסכנים, נשואות אל 'ועד הרבנים', לקבל מהם צדקה מהודרת. כולנו מקיימים את פסק ההלכה ותורמים כעת – אגרא דתעניתא צדקתא.

אגרא דתעניתא צדקתא: תורמים עכשיו צדקה מהודרת >>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום