ועדת כנסת חדשה תבחן את תחקירי צה"ל על ה-7 באוקטובר

בעקבות הביקורת על תחקיר בארי, ועדת חדשה בכנסת תבחן את תחקירי צה"ל על ההתנהלות ב-7 באוקטובר. יו"ר הועדה אדלשטיין: "הוועדה הוקמה כדי לפקח על תחקירי צה"ל ולוודא שאלה נעשים בצורה מקצועית, מקיפה ואובייקטיבית ככל שמאפשר החוק"

שלו שינברג | פוליטי 22.7.2024 | 09:36

ח"כ יולי אדלשטיין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדה חדשה שתוקם בכנסת תבחן את תחקירי הצבא על אירועי 7 באוקטובר, זאת בעקבות הביקורת הנוקבת שנמתחה על תחקיר בארי, כך דווח הבוקר ב"ישראל היום". 

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, הוא שהחליט על הקמת תת־ועדה לנושא התחקירים והוא צפוי לעמוד בראשה. הועדה תיקרא "ועדת המשנה המיוחדת לבחינת תחקירי אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל".

יו"רר הוועדה אדלשטיין, אמר ל"ישראל היום" כי "זה חודשים ארוכים שאני קורא להקמה של ועדת חקירה ממלכתית, שהיא היחידה שמוסמכת על פי חוק לגשת לחומרים בעלי הסיווג הגבוה ביותר. מטבעו של ואקום להתמלא, ובהיעדר ועדה ממלכתית, הצבא החל לתחקר בעצמו". 

עוד הוסיף: "הוועדה הוקמה כדי לפקח על תחקירי צה"ל ולוודא שאלה נעשים בצורה מקצועית, מקיפה ואובייקטיבית ככל שמאפשר החוק. תחקירי צה"ל ותחקירים אחרים אינם ולא יהיו תחליף לוועדת חקירה ממלכתית, שמוטב לו היתה קמה הרבה קודם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום