מין פולש של דיונון נצפה בגן הלאומי

אם תרצו לצפות בדיונונים הללו תצטרכו לשים מסכה ושנורקל ולהגיע לגן הלאומי חוף פלמחים, מתנדב רשות הטבע והגנים תיעד זוג דיונונים שהתבררו לאחר מכן כמין פולש

חני לוין | מעניין 22.7.2024 | 14:35

דיונון רוקחים פרעוני (Sepia pharaonis) | צילום: שלומי יצחקי, רט"ג

גן לאומי חוף פלמחים הוא אתר נופש ובילוי ידוע לחובבי חוף הים, אבל הוא גם אתר טבע המשמר חוף טבעי, רכס כורכר חופי וחולות נודדים. החוף משמש ביתם של צמחים ובעלי חיים רבים ומשמש גם כחלק מבית גידול של צבי הים, מין בסכנת הכחדה בכל אגן הים התיכון.

בתקופה זאת ניתן לראות את האבקועים של צבי הים חוזרים אל הים אך מתנדב רשות הטבע והגנים שלומי יצחקי זכה לתעד זוג דיונונים, לאחר בדיקה מתברר כי מדובר במין פולש של דיונון בגן הלאומי חוף פלמחים.

שלומי יצחקי סיפר כי הוא נמצא הרבה במים ושמח להתקל בהם ולהנות מהטבע המדהים שלנו.

ד״ר אורי פריד לנדאו אקולוגית ים ברשות הטבע והגנים מסבירה: מהתיעוד נראה כי מדובר במין דיונון רוקחים פרעוני שהוא המין הפולש שמופיע יותר באזור הסלע ומתרבה בעונה מעט שונה מהמין המקומי שלנו דיונון רוקחים Sepia officinalis.

את המין המקומי יותר סביר לראות בעונת האביב עד אמצע הקיץ ויותר בלילה.

שי מיניס מתנדב נוסף של רשות הטבע והגנים זכה לתעד מיוחד נוסף של הקיסר הכתום מין מוגן בישראל, שוכן בשוניות אלמוגים ובחופים סלעיים באוקיינוס ההודי, הים האדום והמפרץ הפרסי.

דג קיסר הכתם בפלמחים, צילום: שי מיניס

ד״ר אורי פריד לנדאו מוסיפה כי קיסר הכתם פלש לים תיכון ונצפה לראשונה בשנת 2009 מול חופי לבנון וישראל. התיעוד הנוכחי הנו מהגן הלאומי חוף פלמחים. פרט בוגר מגיע לאורך של עד 50 סנטימטר. הוא ניזון בעיקר מספוגיים, אך יכול לאכול גם שושנות ים, אצות וחסרי חוליות אחרים.

בישראל חי קיסר הכתם בתפוצתו הטבעית במפרץ אילת, ביחד עם המינים קיסר הדור, קיסרון עטור וקיסר ים-סופי, הוא נמצא במספר אתרים מוגנים, כגון שמורת חוף האלמוגים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום