חיילי צה"ל רוכשים מצלמות לאבטח בתים שכבשו

מילואימניקים בעזה רוצים להתקין מצלמות סביב מבנים שנכבשו, כדי שיהיה אפשר לעקוב אם מחבל מתקרב או צץ ממנהרה. צה"ל: "האירוע מצוי בבדיקה. הכנסת מצלמות אזרחיות לרצועת עזה אסורה"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 22.7.2024 | 16:45

פעילות הכוחות ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

חיילי מילואים שכבשו מבנים ברצועת עזה, משלמים מכיסם הפרטי ומחפשים תרומות, כדי להתקין מצלמות אבטחה סביב המבנים כדי שיהיה אפשר לצפות מבפנים אם מחבל מתקרב או צץ ממנהרה. כך דיווח היום אסף פוזיילוב בתוכנית "בחצי היום" עם אסתי פרז בן עמי, בכאן רשת ב.

על פי הדיווח, חלק מהפניות לתרומות הגיעו גם לבעל עסק מהדרום: "פנה אליי מפקד פלוגה וביקש שאתרום להם ציוד ישן, שאלתי אותו אם יש צורך למה הצבא לא רוכש עבור החיילים, הוא אמר לי 'אין תקציבים. זה לא שלא נותנים לנו כסף, יש רחפנים. אבל משהו כל כך בסיסי כמו מצלמות, כדי לאבטח את הבית מהרגע שכובשים אותו – אין'. זה ממש הפריע לי, מוציאים כל כך הרבה כסף על ביטחון ובסוף משהו כל כך בסיסי של 2,000 – 3,000 שקלים אין להם".

טנקיסט במילואים סיפר לכאן חדשות שהם מוציאים כסף מכיסם ומתקינים בעצמם מצלמות סביב הטנקים, כדי שיוכלו לראות אם מחבלים מתקרבים עם מטען. הוא אמר שזה מציל חיים.

מצה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מצוי בבדיקה. הכנסת מצלמות אזרחיות ללא תיאום ובקרה לרצועת עזה אסורה, ומסכנת את ביטחון כוחותינו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום