בכיר חות'י לשעבר: המתקפות על ישראל - טעות קשה

בכיר לשעבר במורדים החות'ים תקף את החלטתם לתקוף את ישראל, ואמר כי מנהיג החות'ים שולח רקטות "כשאינו מסוגל להפיל אפילו מטוס ישראלי אחד". לדבריו, מדובר בטעות קשה

שלו שינברג | חדשות בעולם 22.7.2024 | 09:55

אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות | צילום: דוברות החות'ים

אחרי הכטב"ם שנורה לעבר תל אביב והאיומים מצד החות'ים כי יסלימו את התקיפות נגד ישראל, בכיר חות'י לשעבר אמר ל"ישראל היום" כי המיליציה הפרו־איראנית "עשתה טעות קשה במתקפות שלה על ישראל". 

לדבריו, "החות'ים משתמשים בעשרות מיליוני תימנים בתור מגן אנושי כשהם שולחים רקטה והורגים אזרח ישראלי. הם יגרמו לפשיטת רגל של הנמל. ישראל היא לא כמו בריטניה וארה"ב, שתוקפות (רק) מטרות צבאיות. העימות הוא בין ישראל לפלשתינים, לנו אין עימות ישיר עם ישראל".

הבכיר תקף את מנהיג החות'ים עבד אל־מאלכ אל־חות'י ואמר כי הוא "שולח את הרקטות האלה כשהוא לא מסוגל להפיל אפילו מטוס ישראלי אחד". 

לאחר התקיפה העוצמתית ביום שבת של ישראל בתימן בתגובה לשיגור כטב"ם לתל אביב יממה קודם לכן, דובר המיליציה החות'ית בתימן, מוחמד עבד א-סלאם, אמר אתמול לרשת "אל-ג'זירה": "פתיחת הקרב מול העם התימני לא תהיה קלה, נכוון לעומק הישראלי". 

עוד הוסיף: "העימות עם האויב הישראלי יהיה פתוח, ללא גבולות וללא מחויבות לכללי העימות. התקיפות הישראליות מנסות להרחיב את הסכסוך, אנו לא חוששים מהסלמה. אופי התגובה ייקבע לפי אופי הקרב והתנאים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום