האצבע של הנהג נלכדה: ביקורת על הבטיחות של טסלה

הסייברטראק של טסלה כבר זכה ללא מעט ביקורת מבחינת היכולות הבטיחותיות שלו, אבל הסיפור שלנו לא קשור לאנשים שהטנדר פגע בהם (לפחות לא בנסיעה) אלא דווקא בעובדה שלטנדר של טסלה אין ידיות דלת מסורתיות, אלא כפתורי פתיחה חשמליים שגורמים לבעיות לא קטנות

רוני נאק | רכב ותחבורה 22.7.2024 | 11:05

טסלה סייברטראק החשמלית | צילום: טסלה

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על האיש שהאצבע שלו נקטעה? השבוע נספר לכם על האיש שהאצבע שלו נפצעה. אולם הפעם מדובר בסיפור מעניין בגלל שהוא קשור לטנדר החשמלי של טסלה:

ה"סייברטראק". הסייברטראק של טסלה כבר זכה ללא מעט ביקורת מבחינת היכולות הבטיחותיות שלו, כי אנו עוסקים כאן בטנדר ששוקל מעל שלוש טונות שיש לו עיצוב של קובייה, אבל הסיפור שלנו לא קשור לאנשים שהטנדר פגע בהם, (לפחות לא בנסיעה) אלא דווקא בעובדה שלטנדר של טסלה אין ידיות דלת מסורתיות, אלא כפתורי פתיחה חשמליים. 

לפי הסיפור של אחד הבעלים, כאשר הוא בא להדגים לחמו כיצד לפתוח את הדלת של הסייברטראק הוא עשה הכל כמו שצריך - רק שהכפתור ממוקם על התפר שבין הדלתות הקדמיות והאחוריות. ולכן כאשר הגיס בא ללחוץ על כפתור הפתיחה, האצבע שלו נלכדה בין הדלתות. 

אחרי ניסיונות לשחרר אותה הוא הגיע לבית חולים והיה זקוק לתפרים בידו. וזה כבר לא נעים. אגב, ממה שאנחנו קוראים ושומעים, בישראל כבר יש טסלה סייברטראק והיא הגיעה לישראל ביבוא זעיר, כלומר לא באמצעות הנציגות הישראלית של חברת טסלה. 

אבל לפי מה שמתפרסם בתקשורת בינתיים משרד התחבורה לא מאפשר רישום שלה בגלל העובדה שהיצרנית פירסמה שיש לסייברטראק עמידות מסוימת בפני ירי מנשק קל. במשרד התחבורה לא רוצים שרכב כזה יגיע לידיים של ארגוני פשיעה. ואולי יתפוס להם את האצבע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום