החוק להגנה על בסיסי צה"ל אושר בקריאה שניה ושלישית

נכנס לספר החוקים: עוצמה יהודית העבירה בקריאה שניה ושלישית את חוק הגנה על בסיסי צה"ל. בן גביר: "מדובר בחוק חשוב שנותן גב ללוחמים שלנו, ייתן אפשרות ללוחמים שלנו להילחם בתופעה הנוראית של פריצה לבסיסים"

אברהם פריינד | חדשות בארץ 16.7.2024 | 19:16

אילוסטרציה | צילום: חן שימל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה את חוק הגנה על בסיסי צה״ל של עוצמה יהודית בהובלת ח״כ יצחק קרויזר, בקריאה שנייה ושלישית.

על פי הצעת החוק, חייל הנמצא בבסיס צבאי או שטח אש רשאי, במידה וקיים חשד לפיו אדם או כלי תחבורה מנסים לחדור לשטח ללא רשות כדין, לערוך חיפוש על גופו של החשוד ו/או בכלי הרכב, וכן, לעכב את החשוד.

‏כמו כן, לפי החוק האחריות הכוללת במקרי גניבה מבסיסי צה"ל תוטל על מפקדי המתקן, ולא רק על חיילים זוטרים. כמו כן, מחייב החוק את צה"ל לסמן כלי נשק ותחמושת במטרה לסייע לגורמי אכיפת החוק לזהות בהקדם האפשרי את מקור הציוד הגנוב.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ציין כי ״מדובר בחוק חשוב שנותן גב ללוחמים שלנו, ייתן אפשרות ללוחמים שלנו להילחם בתופעה הנוראית של פריצה לבסיסים. מברך את ח״כ קרויזר שהעביר את החוק״.

ח״כ קרויזר אמר לאחר העברת החוק: ״אני שמח שהחוק ההכרחי והחשוב הזה נכנס היום לספר החוקים של מדינת ישראל, זהו חוק מציל חיים שנלחם בארגוני טרור ופשיעה וסוגר את רשימת שלושת חוקי הדגל שהתחייבנו להעביר: "חוק הפרוטקשן", "חוק הנשק" והיום נכנס לרשימה הזו גם חוק "ההגנה על בסיסי צה"ל". מבטיחים, מקיימים ומצילים חיים״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום