במערכת הפוליטית מגיבים לפרישת ביידן: "ידיד אמת של ישראל"

במערכת הפוליטית בישראל מגיבים לפרישתו של ביידן מהמירוץ לנשיאות. לפיד צייץ תמונה שלו עם הנשיא וכתב: "תודה לך". בנט: "ביידן ידיד אמת שעמד לצידנו ברגעים הקשים ביותר"

שלו שינברג | פוליטי 21.7.2024 | 22:01

ביידן בישראל | צילום: Sraya Diamant /Flash90

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו להודעת הנשיא ג'ו ביידן, שהודיע הערב על פרישה מהמירוץ לנשיאות. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צירף תמונה שלו עם ביידן וכתב: "תודה לך". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "אני רוצה להודות מעומק הלב לנשיא ביידן על ידידותו והתמיכה האיתנה שלו בישראל לאורך עשרות שנות הקריירה שלו. כנשיא ארה"ב הראשון שביקר בישראל בזמן מלחמה, כחתן מדליית הכבוד הנשיאותית הישראלית וכבעל ברית אמיתי של העם היהודי, הוא סמל לקשר הבלתי ניתן להפסקה בין שני העמים שלנו. אני שולח לו, לג'יל ביידן, ולכל משפחתו, את איחולי החמים מירושלים".

ראש הממשלה לשעבר בנט כתב: "הנשיא ביידן הוא ידיד אמיתי של ישראל שעמד לצידנו ברגעים הקשים ביותר שלנו. במהלך כהונתי כראש ממשלה, הייתי עד לתמיכתו הבלתי מעורערת במדינת ישראל. תודה על הכל". 

יו"ר "הדמוקרטים" יאיר גולן צייץ: "לא היה נשיא אמריקאי ציוני כמו ביידן. הנשיא ביידן עמד ועומד לצד ישראל בימיה הקשים ביותר כשרבים כל כך נטשו. תודה לך על פועלך, תודה לך על עמידה איתנה לצד ישראל". 

חברת הכנסת מיכל וולדיגר כתבה: "תודה לנשיא ביידן על תמיכתו בישראל בשנות כהונתו. אאחל לו בריאות טובה, ולנו המשך קשרי ידידות איתנים במפלגה הדמוקרטית ובארה״ב כולה". 

ח"כ גלעד קריב כתב: "הנשיא ג׳ו ביידן הוא מגדולי הידידים והתומכים של מדינת ישראל והעם היהודי. הישראלים ההגונים יזכרו אותו כמי שהיה איש של אמת אחריות ושפיות בשעות בהם האנשים שהיו אמורים להנהיג אותנו כשלו והפקירו. תודה חבר". 

יו״ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז כתב בתגובה לפרישת הנשיא ביידן: "פרישת ביידן מההתמודדות לנשיאות, יוצרת הזדמנות לשינוי ולתיקון מערכת היחסים עם ידידתנו הגדולה ביותר, כך שנהיה שותפים בלי סנקציות על מתיישבים ובלי אמברגו על חימושים. מאחל הצלחה לראש הממשלה נתניהו בשליחותו החשובה והמורכבת לארה״ב". 

חה״כ דבי ביטון מיש עתיד כתבה: "תודה עמוקה לנשיא ג׳ו ביידן על עמידתך האיתנה לצד העם היהודי בשעתנו הקשה לאחר השבעה באוקטובר. החברות והחמלה שלך היו לנו כאור בימים חשוכים. לעולם לא נשכח את תמיכתך הבלתי מתפשרת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום