עוד פרטים על חיסול דף: המטוסים שהו באוויר למעלה מ-12 שעות

את התקיפה לעבר המתחם בו שהה מוחמד דף ביצעו מטוסי קרב שהמתינו יותר מ-12 שעות באוויר, שני טייסים הצליחו להטיל פצצות בעיתוי הנכון - ללא מודיעין מדויק. "מתגברים הסימנים שמוחמד דף נהרג - אבל אנחנו עדיין זקוקים לאישורים"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 21.7.2024 | 18:44

מרחב התקיפה של דף | צילום: דובר צה"ל

פורסמו פרטים נוספים מניסיון החיסול של מוחמד דף ברצועת עזה לפני קצת יותר משבוע. חיל האוויר העמיד באוויר, במשך למעלה מחצי יממה, צמדים של מטוסי קרב בכוננות לרגע שבו יוחלט על התקיפה, וזאת כדי לא לבזבז זמן יקר שיגדיל את הסיכוי שדף וסגנו שחוסל, רפאע סלאמה, יברחו. כך דווח ב-Ynet.

כך, התמזל מזלם של שני טייסים להטיל את הפצצות ברגע הנכון, מבלי שהיה לכך מודיעין מדויק לדקה ספציפית. 

השלב הראשון היה פגיעה בבניין בחלק שבו הוא שהה. הפגיעה השנייה הייתה של טיל שהרס את כל הבניין. הפגיעה השלישית הידקה חגורת אש מסביב לכל האזור כדי למנוע מכוחות להגיע ולעזור לו. החלק הרביעי היה פגיעה בטיל חודר בונקרים שפגע בתת-קרקע. 

אביחי אדרעי דובר צה"ל לתקשורת הערבית אמר היום: "ביומיים האחרונים התגברו הסימנים שמוכיחים שמבצע חיסולו של מוחמד דף הצליח - אבל עד לרגע זה, אין אישור רשמי ב-100% לכך. ישראל מסתמכת על מידע מודיעיני בפעולה המסובכת והמיוחדת הזו, וחיל האוויר שיגר את הפצצות והטילים למקום אחרי שווידאנו שמפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה יושב לצידו של מוחמד דף".

עוד אמר אדרעי: "וידאנו ב-100% שסלאמה נהרג בתקיפה הזו, ולכן מתגברים הסימנים שמוחמד דף נהרג גם הוא - אבל אנחנו עדיין זקוקים לאישורים, ואנחנו נשיג אותם", הדגיש אדרעי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום